728 x 90

کارزار گسترده بین‌المللی برای مقابله با گسترش بیماری کرونا

ویروس کرونا در جهان
ویروس کرونا در جهان

اجلاس جی ۷ که قرار بود در کمپ دیوید برگزار شود به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد. کاخ‌سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نشست دوره‌یی سران جی ۷ را که قرار بود امسال در کمپ دیوید آمریکا برگزار شود به‌دلیل شیوع ویروس کرونا منتفی کرد و نشست به‌شکل کنفرانس ویدئویی برگزار خواهد شد. سخنگوی کاخ‌سفید گفت این تصمیم به اطلاع کشورهای شرکت‌کننده رسیده است.

 

در فرانسه سنای این کشور لایحه‌یی را به‌تصویب رساند که بر اساس آن اختیارات ویژه‌یی به دولت در جنگ علیه شیوع ویروس کرونا اعطا می‌شود. این لایحه به دولت اجازه محدود ساختن حق تردد فرانسویان و اعمال محدودیت در رابطه با بعضی اقلام و خدمات را می‌دهد. این لایحه هم‌چنین به دولت اجازه اتخاذ اقداماتی را در حمایت از کمپانیهای فرانسوی که در اثر شیوع کرونا آسیب دیده‌اند می‌دهد. امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده است کشور در شروع یک بحران قرار دارد.

 

اسپانیا به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا تمامی هتلهای این کشور را به مدت یک هفته تعطیل کرد.

در همین حال گروه صاحبان هتلهای مادرید به مقامات محلی اطلاع داده‌اند برای مقابله با شیوع کرونا آماده تبدیل ۴۰هتل با ۹۰۰۰تخت به بیمارستان هستند.

 

ایتالیا که بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در اروپا را دارد، قرنطینه ۶۰میلیون شهروند را دو هفته دیگر تمدید کرد. نخست‌وزیر ایتالیا گفت:‌ «همه باید محدویتهای پیشگیرانه را رعایت کنند و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت».

در حال حاضر تمامی مدارس، دانشگاهها و شرکتها در ایتالیا تعطیل هستند و اغلب کارمندان نیز از راه دور کار می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ec37b90-434d-4c31-a568-830284ae086e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات