728 x 90

کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه رژیم در ایران

کارزار  فشارحداکثری به رژیم ایران توسط دولت آمریکا
کارزار فشارحداکثری به رژیم ایران توسط دولت آمریکا

دفتر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا ۱۵فروردین۹۸ لیستی از کارزار فشار حداکثری علیه رژیم آخوندی را منتشر کرد.

در بخشی از این لیست به واکنش اروپا به طرح تروریستی رژیم آخوندی علیه سازمان مجاهدین اشاره شده و آمده: بعد از یک توطئه خنثی شده بمب‌گذاری در پاریس و یک طرح خنثی شده سوءقصد در دانمارک در سال گذشته، اتحادیه اروپا در ماه ژانویه وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران و دو مأمور آن را به‌خاطر نقششان تحریم کرد.آلبانی سفیر رژیم ایران در تیرانا و یک دیپلمات دیگر این رژیم دیگر را به‌خاطر دست داشتن در توطئه‌های تروریستی خنثی شده، اخراج کرد.

 

متن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه رژیم در ایران که توسط سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده به قرار زیر است:

فشار اقتصادی حداکثر

  • تحریم‌های آمریکا دسترسی ایران به میلیاردهای دلار درآمد نفتی را قطع کرده است و صادرات آن را به کمتر از هر زمان دیگری سوق می‌دهد. از ماه مه سال گذشته، یک و نیم میلیون بشکه نفت خام ایران از بازار خارج شده است و خریدهای نفت ایران به‌زودی به صفر خواهد رسید.
  • در شروع اعمال مجدد تحریم‌هایمان در ۵نوامبر ۲۰۱۸، دسترسی ایران به درآمد ناشی از فروش نفت خام بلافاصله محدود شد. در مجموع، از ماه مه ۲۰۱۸، تحریم‌های ما رژیم را از دسترسی مستقیم به ۱۰میلیارد دلار درآمد نفتی محروم کرده است.
  • بیش از بیست کشور که زمانی مشتریان ثابت نفت ایران بوده‌اند وارداتشان را به صفر رسانده‌اند. سه قلمرو که در نوامبر به آنها معافیت اعطا شد، هم‌اکنون وارداتشان به صفر رسیده است.
  • دولت ترامپ بیش از ۹۷۰نهاد و فرد ایرانی را در بیش از ۲۶دور تحریم لیست‌گذاری کرده است – بیش از هر دولت دیگر در تاریخ آمریکا.
    • همین هفته گذشته، یک شبکه گسترده شرکتهای صوری مستقر در ایران، امارات متحده عربی و ترکیه به‌خاطر تهیه و انتقال بیش از یک میلیارد دلار و یورو برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم شد.
    • ما زندان اوین، جایی که وزارت اطلاعات و امنیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای بندهای دائم هستند به‌منظور این‌که زندانیان سیاسی را نگه دارند و زندانیان را در معرض تاکتیکهای بی‌رحمانه قرار بدهند، لیست‌گذاری کرده‌ایم.
    • در پاسخ به فعالیت‌های ادامه‌دار سانسور توسط رژیم، ما سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری سپاه پاسداران، شورای عالی فضای سایبری ایران و مرکز ملی فضای سایبری را لیست‌گذاری کردیم.
    • ما همچنین بیش از ۷۰مؤسسه مالی مرتبط به ایران و شعبه‌های خارجی و داخلی آنها را تحریم کردیم. سوئیفت هر بانک لیست‌گذاری شده ایران را از سیستم خودش قطع کرد و حتی بانک مرکزی ایران را قطع کرد.
  • بیش از ۱۰۰شرکت از بازار ایران خارج شدند و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری را با خود خارج کردند.
  • اقتصاد ایران در حال زوال است به‌دلیل سیاست‌های غلط این رژیم، تعهد ادامه‌دار آن به تروریسم و فشار هدفمند ما. ریال دو سوم ارزش خود را از دست داده است، گزارشات حاکی از آن است که ایران در وضعیت رکود است و تورم به رکورد ۴۰درصد رسیده است. کل تجارت ایران از مارس ۲۰۱۸نزدیک به ۲۵درصد کاهش یافته است.

 

افزایش درگیری دیپلماتیک

  • اروپا با فعالیت تروریستی ایران مقابله کرده است. بعد از یک توطئه خنثی شده بمب‌گذاری در پاریس و یک طرح خنثی شده سوءقصد در دانمارک در سال گذشته، اتحادیه اروپا در ماه ژانویه وزارت اطلاعات و امنیت ایران و دو مأمور آن را به‌خاطر نقشهایشان تحریم کرد.
  • کشورها، شامل انگلستان، آلمان، فرانسه، دانمارک، هلند، آلبانی و صربستان به نوبه خودشان اقدام کردند به‌منظور این‌که با تهدید تروریسم ایران برخورد کنند، چه با فراخواندن سفرا، اخراج دیپلماتهای ایران، ندادن حق فرود به ماهان ایر، یا لغو سفر بدون ویزا.
    • آلمان اخیراً تصمیم خود مبنی بر ندادن حق فرود به ماهان ایر را اعلام کرد.
    • پاناما یک حکم ریاست‌جمهوری صادر کرد تا کشتیهای ایران را ثبت نکند و پرچمهای خود را بردارد بعد از افشای یک شبکه نفت برای ترور توسط آمریکا.
    • آلبانی سفیر ایران در تیرانا و یک دیپلمات ایرانی دیگر را به‌خاطر دست داشتن در توطئه‌های تروریستی خنثی شده، اخراج کرد.
  • ایالات متحده به همراه انگلستان، فرانسه و آلمان هم‌چنان ایران را به‌خاطر سرپیچی از تعهدات بین‌المللی خود مورد حسابرسی قرار می‌دهد. کشورهای ما نگرانی شدید خود را به دبیرکل سازمان ملل ابراز کردند بعد از این‌که ایران در ماه دسامبر یک موشک بالستیک میان‌برد پرتاب کرد و بعد از تلاش پرتاب ماهواره آن در ماه ژانویه و فوریه. این پرتابها و بقیه موارد مغایر قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت ملل ‌متحد است.
  • نتیجه‌گیریهای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در ماه فوریه بر نگرانی خود نسبت به برنامه موشک بالستیک ایران، حمایت از تروریسم در اروپا، شرایط حقوق‌بشر در ایران و نقش ادامه‌دار رژیم در جنگهای منطقه‌ای تأکید ورزید.

ایجاد بازدارندگی

  • ما کمک مرگباری که ایران برای شبه‌نظامیان در یمن، بحرین و افغانستانمی‌فرستد، را افشا کردیم؛ شامل موشکهای بالستیک، پهپادهای تهاجمی و قایقهای انفجاری. نمایندگان بیش از ۷۰کشور از نمایشگاه تجهیزات نظامی ایران دیدن کردند، که شاهد مدارک واضح و ملموس بودند که ایران به شرکای شبه‌نظامی خود تسلیحات می‌فرستد که برای حمله به کشتیرانی بین‌المللی و زیرساختهای مدنی در کشورهای خلیج مورد استفاده قرار گرفته بودند.
  • ما به مختل کردن محموله‌های غیرقانونی نفت نیروی قدس که به سود گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله و همچنین رژیم اسد است، ادامه می‌دهیم. بیش از ۷۵نقش کش که درگیر طرح‌های غیرقانونی حمل‌ و نقل بودند از پرچمهایی که برای کشتیرانی نیاز دارند، محروم شدند.
  • ایالات متحده به ارتقاء تواناییهای شرکا در چند کشور منطقه به‌منظور دفاع از خودشان در برابر تهدیدات ایجاد شده توسط ایران ادامه می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d23307f-e4a1-4b96-964a-b66a91fe4a27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات