728 x 90

کارزار بین‌المللی برای مقابله با کرونا و پیامدهای آن

کارزار بین‌المللی برای مقابله با کرونا و پیامدهای آن
کارزار بین‌المللی برای مقابله با کرونا و پیامدهای آن

مبتلایان به کرونا در جهان از مرز یک میلیون نفر گذشته است. دانشگاه جان هاپکینز آمریکا که این آمار را اعلام کرده تعداد قربانیان این بیماری در جهان را بیش از ۵۳هزار نفر اعلام کرد.

همزمان تدابیر کشورهای مختلف جهان برای مقابله با این فاجعه گسترش یافته است.

 

خبرگزاری سی.ان.ان روز ۱۵فروردین گزارش کرد، بر اساس آمارهای منتشر شده از زمان شروع کرونا بیش از ۲۱۰هزار نفر بهبود یافته‌اند. ظهور اولیه کرونا در چین بیش از ۴ماه قبل بود. رسیدن به آمار ۵۰۰هزار مبتلای اول حدود چهار ماه طول کشید ولی ۵۰۰هزار مبتلای دوم تنها در عرض هفت روز گذشته بوده است. بحران کرونا تاثیرات عمیق اقتصادی در جهان داشته و طی دو هفته گذشته ۱۰میلیون نفر در آمریکا شغلهای خود را از دست داده‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه روز ۱۵فروردین گزارش کرد، سازمان ملل ‌متحد اولین قطعنامه خود در مورد شیوع ویروس کرونا در جهان را صادر کرد. این مجمع با تصویب این قطعنامه خواهان «گسترش همکاری بین‌المللی» در مبارزه با ویروس کرونا شد. این اولین متن مصوب سازمان ملل در این رابطه از زمان شیوع کرونا تاکنون است. ۱۸۸کشور از ۱۹۳کشور عضو سازمان ملل به این قطعنامه رأی مثبت دادند، روسیه، کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا و جمهوری آفریقای مرکزی با متن این قطعنامه مخالفت کردند.

 

به گزارش رویترز در روز ۱۴فروردین، اتحادیه اروپا با اختصاص صد میلیارد یورو، از کشورهای عضو این اتحادیه برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا حمایت می‌کند. رئیس کمیسیون این اتحادیه این خبر را در بروکسل اعلام کرد

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه در روز ۱۴فروردین، عربستان سعودی برای کاهش شیوع ویروس کرونا در دو شهر مکه و مدینه منع رفت و آمد ۲۴ساعته اعلام کرد. مقام‌های عربستان این هفته از مسلمانان جهان خواستند تا به‌دلیل شیوع کرونا برای شرکت در مناسک حج برنامه‌ریزی نکنند.

 

روز ۱۵فروردین واشنگتن پست نوشت، در آمریکا، کاخ‌سفید به مردم این کشور توصیه کرده برای کاهش شیوع ویروس کرونا در ترددات بیرون از خانه خود از ماسک صورت استفاده کنند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه خود گفت «نظر پیشنهادی در این‌ رابطه صادر خواهد شد.» ولی اجرای آن داوطلبانه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز در روز ۱۴فروردین، شرکت اتوبوسرانی بین شهری انگلستان اعلام کرد با توجه به مقررات قرنطینه و این‌که بیشتر مردم در خانه‌هایشان مانده‌اند این شرکت تصمیم گرفته از نیمه‌شب روز یکشنبه پنجم آوریل، حرکت اتوبوس های خود را متوقف کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d743286-22e9-47de-bfec-8950b36678d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات