728 x 90

کاخ سفید: هر گونه ارتباط تجاری با کشتیرانی رژیم ایران خطر تحریم‌ها را در پی دارد

کاخ سفید
کاخ سفید

به‌دنبال اجرایی شدن تحریم‌ها علیه شرکت کشتیرانی رژیم ایران، شورای امنیت ملی کاخ‌سفید روز سه‌شنبه ۲۰خردادماه در پیامی اعلام کرد هر گونه ارتباط با این شرکت با خطر تحریم‌های مربوط به تسلیحات کشتار جمعی همراه می‌شود.
این شورا در پیام توئیتری خود نوشت: «کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در کار توسعه [تسلیحات کشتار جمعی] است، با نقض قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل‌متحد از برنامه‌های هسته‌یی، موشکی بالستیک، و برنامه نظامی ایران پشتیبانی می‌کند».


شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه خود می‌افزاید: «اکنون هر گونه ارتباط تجاری با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، با خطر تحریم‌های [مرتبط با] گسترش تسلیحات کشتار جمعی همراه است.»
شورای امنیت ملی کاخ‌سفید اضافه کرد: «تا زمانی که ایران تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی باشد، فشار حداکثری نیز ادامه خواهد یافت.»


گفتنی است که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز قبل از آن اعلام کرد تحریم‌هایی که شش ماه پیش علیه شرکت کشتیرانی ایران و یک شرکت وابسته به آن به نام (E-Sail) در شانگهای، اعلام شده بود، به اجرا درآمده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1942f318-c3f7-40f3-9ef1-80b2428d365a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات