728 x 90

کاخ سفید: اطمینان از عدم دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی از محورهای نخستین گفتگوی بایدن و استارمر است

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید
کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه ۱۸تیر در کنفرانس مطبوعاتی خود با اشاره به نخستین دیدار جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و کی یر استارمر، نخست‌وزیر انگلستان که روز چهارشنبه ۲۰تیر انجام خواهد شد، گفت: این دو رهبر فرصتی درباره بحث پیرامون همکاریهای آمریکا و انگلستان بر سر طیفی از مسائل، از جنگ اوکراین گرفته تا جنگ غزه، خواهند داشت و می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که ایران به سلاح هسته‌یی دست نخواهد یافت.
کارین ژان پی‌یر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد که یکی از موضوعاتی که جو بایدن و کی‌یر استارمر درباره آن گفتگو خواهند کرد مقابله با تهدیدات حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران علیه کشتیرانی تجاری بین‌المللی خواهد بود.
این سخنان در حالی بیان شد که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه ضمن رد از سرگیری مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران پس از روی کار آمدن پزشکیان، تصریح کرد که رژیم ایران هم‌چنان از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله، حماس و شبه‌نظامیان حوثی حمایت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d171496-c430-465c-8d52-b8a8385233c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات