728 x 90

کابینه آخوند روحانی زیر تیغ استیضاح

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

هادی بهادری عضو مجلس ارتجاع با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه، آموزش و پروش و کشور رژیم، از جمع‌آوری امضاء برای استیضاح وزیر اطلاعات کابینه آخوند روحانی خبر داد و اعلام کرد هم‌اکنون استیضاح چند نفر از وزرا به‌طور جدی مطرح است و همزمان زمزمه‌هایی هم در مورد برخی دیگر از وزرا به گوش می‌رسد. به‌نحوی که باید بگوییم در حال حاضر از استیضاح اکثر وزرای دولت صحبت می‌شود.

بهادری عضو فراکسیون امید مجلس ارتجاع گفت: هم‌اکنون بیش از ۲ماه از استیضاح آقای ربیعی می‌گذرد اما هنوز وزیر جدید کابینه معرفی نشده است. همچنین مدت قابل‌توجهی نیز از استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی گذشته و در این مورد هم جایگزینی معرفی نشده است. در نتیجه به‌نظر می‌رسد بخشی از مشکل هم همین کندبودن دولت در تصمیم‌گیری است.

همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس ارتجاع گفت: در صورت استیضاح، برکناری یا استعفای ۵نفر از وزرای دولت، هیات وزیران باید مجدداً تشکیل شده و رای‌ اعتماد بگیرد اما از طرفی به‌نظر می‌رسد دولت علاقه‌یی به معرفی همان ۲وزیری که در حال حاضر برکنار شده‌اند نیز ندارد.

نماینده رژیم از ارومیه گفت: از طرفی با توجه به عبور از موعد آغاز سال تحصیلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز دوباره در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید

وزیر اقتصاد کابینه روحانی استیضاح و برکنار شد

 

وزیر اقتصاد و دارایی کابینه روحانی مسعود کرباسیان در جلسه امروز مجلس استیضاح و برکنار شد.

استیضاح و برکناری کرباسیان با ۱۳۷رأی موافق و ۱۲۱رأی مخالف و ۲رأی ممتنع از مجموع ۲۶۰آرای مأخوذه برکنار شد. این دومین وزیر کابینه روحانی از تیم اقتصادی اوست که برکنار می‌شود. پیش از او علی ربیعی وزیر کار توسط مجلس برکنار شده بود.

 

موارد استیضاح وزیر اقتصاد روحانی

برخی از موارد استیضاح عبارت بود از: ناتوانی در تدوین و اعمال سیاست‌های اقتصادی و مالی، ناتوانی در اداره اقتصاد کشور، عمل نکردن به تکالیف قانونی در حوزه بانکی، انجام نشدن برنامه‌یی که هنگام معرفی به مجلس ارائه داده بود،عدم اجرای عادلانه نظام مالیاتی که نتیجه آن به زیان قشرهای ضعیف بوده، تورم، عدم توجه به اقتصاد مقاومتی، ناتوانی در حمایت از تولید داخلی، ناتوانی در مردمی سازی، شفاف سازی و سالم‌سازی اقتصاد کشور، عدم مشارکت فعالانه در تنظیم سیاست و برنامه‌های اجرایی اقتصادی و مالی، عدم مدیریت مناسب بازار سرمایه، گمرک، مالیات، بیمه و خزانه‌داری و عدم نظارت مالی صحیح بر صحت جریان مبادلات اقتصادی.

برخی از استیضاح‌ کنندگان گفتند که در کابینه روحانی، مسئولیت وزیر امور اقتصادی و دارایی به هماهنگ‌کننده چند اداره تقلیل یافت و او عملاً نقش و فعالیتی در اداره امور اقتصادی کشور نداشت.

 

استیضاح ربیعی و افشای فساد، دزدی، رشوه و اختلاس

واقعیت این است که در فساد، تمامی باندها و مهره‌های حاکمیت پلید آخوندی سروته کرباس نظام فسادگستر ولایت فقیه هستند.

رشوه‌های پیشنهادی ربیعی و معاونش محسنی بندپی به نمایندگان باند خامنه‌ای متجاوز از یک میلیارد تومان بوده است؟

علی ربیعی به نمایندگان باند خامنه‌ای-«در اتاق من در جلوی چشم من بدون این‌که ترسی از من داشته باشند در چشم من نگاه می‌کنند و می‌گویند سالی ۴۰۰–۵۰۰میلیون تومان به حساب فرد مورد نظر واریز کن و به هر کسی که من می‌گویم بده».

پورابراهیمی عضو مجلس ارتجاع علی ربیعی را متهم به عدم ارائه ارز پتروشیمی‌ها کرد که در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده است.

چند تن از نمایندگان نیز از فساد ربیعی و وزارت کار گفتند و فاش کردند که ربیعی به آنها پیشنهاد رشوه داده است.

یکی دیگر از نمایندگان موافق استیضاح ربیعی، علی رستمیان، گفت: «توسط یکی از فرستادگان جناب آقای بندپی به بنده گفته شد ۵۰۰میلیون تومان به شما می‌دهیم به نام یک خیریه».

همچنین این نماینده مجلس ارتجاع در افشاگری علیه معاون ربیعی فاش ساخت «۹۰۰میلیون تومان صرف هزینه همایش و مهمانی شاهانه محسنی بندپی شده است».

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آخوندی خبر از اختصاص ۱۱میلیارد دلار ارز دولتی داد و گفت: از این مقدار تنها ۲و نیم میلیارد دلار افشا‌ شده و متأسفانه مشخص نیست نزدیک به ۹میلیارد دلار چه شده است.

حسین راغفر یکی از اقتصاددانان حکومتی در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۲خرداد ۹۷می‌گوید: «بسیاری از اختلاسگران در قدرت بوده و هستند، زمینه فرار آنها به سهولت فراهم می‌شود».

۳ اهرم اختلاس‌گران برای دزدی و فرار پول، اطلاعات و رابطه با مراجع و نهادهای قدرت.

کسانی که به مراجع قدرت نزدیک‌تر باشند امکان اختلاس برای آنها بیشتر است.

بنابراین دزدی و اختلاس با ابعادی که در حاکمیت آخوندی صورت می‌گیرد بدون حمایت افراد قدرتمند سیاسی و اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6194aa82-e517-436e-b02f-dee931b05625"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات