728 x 90

کابوس بی‌پایان آخوندها از حماسه میهنی و آرمانی فروغ جاویدان، ثبت آخرین روز عملیات کبیر فروغ جاویدان در تقویم رسمی رژیم

فروغ جاویدان
فروغ جاویدان

کابوس بی‌پایان آخوندها از حماسه میهنی و آرمانی فروغ جاویدان

ثبت آخرین روز عملیات کبیر فروغ جاویدان در تقویم رسمی رژیم

 

خبرگزاری سپاه پاسداران

با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ‌ خمینی‌ تا قطعیت یافتن آن،

مجالی برای ‌ مجاهدین به وجود آمد که به‌گفته سران آنها‌

نظام را در مدت زمان سه روز ساقط کنند

 

برنامه ‌ مجاهدین این بار چنین تدارک دیده شد که در سوم مردادماه سال۱۳۶۷

بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده، ۳۳ساعته

با بهره‌گیری از ۲۵ تیپ که مجموعاً چهار تا پنج هزار نفر را در بر می‌گرفت

طی پنج مرحله، از شهرهای سرپل‌ذهاب، اسلام‌آبادغرب، کرمانشاه، همدان و قزوین عبور

و خود را به تهران رسانده و ضمن اعلام سقوط جمهوری اسلامی، جشن پیروزی بگیرند

 

در آستانه سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان، حکومت آخوندی روز ۵مرداد، آخرین روز این عملیات ارتش آزادیبخش ملی ایران را که تمامیت نظام ولایت فقیه را به‌لرزه درآورد، در تقویت رسمی خود به‌عنوان روز کرمانشاه نامگذاری کرد.

خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: با تأیید کارگروه نام‌گذاری روز‌ها و مناسبت‌های خاص شورای فرهنگ عمومی کشور، ۵مرداد ماه با عنوان «روز کرمانشاه» برای درج در ضمیمه تقویم رسمی معرفی شد. پیش‌تر این روز به‌صورت رسمی ثبت نشده بود.

خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی خمینی‌تا قطعیت یافتن آن، مجالی برای مجاهدین به وجود آمد که به‌گفته سران آنها‌، نظام را در مدت زمان سه روز ساقط کنند.

برنامه مجاهدین این بار چنین تدارک دیده شد که در سوم مردادماه سال۱۳۶۷، نیروهای سازمان مجاهدین بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده، ۳۳ ساعته با بهره‌گیری از ۲۵ تیپ که مجموعاً چهار تا پنج هزار نفر را در بر می‌گرفت طی پنج مرحله، از شهرهای سرپل‌ذهاب، اسلام‌آبادغرب، کرمانشاه، همدان و قزوین عبور و خود را به تهران رسانده و ضمن اعلام سقوط جمهوری اسلامی، جشن پیروزی بگیرند.

سخنگوی مجاهدین با برشمردن اهداف این حمله، مهمترین هدف را وارد آوردن تلفات هر چه بیشتر به نیروهای نظام و باز کردن راه برای یک انقلاب عمومی علیه نظام جمهوری اسلامی و خمینی عنوان کرد.

عملیات فروغ جاویدان با و همراهی ادوات مختلف از جمله ۱۲۰دستگاه تانک، ۴۰۰دستگاه نفربر، ۹۰قبضه خمپاره‌انداز ۸۰میلیمتری، ۳۰قبضه توپ ۱۲۲ میلیمتری، ۱۵۰قبضه خمپاره ۴۰۰میلیمتری، یک‌هزار قبضه تیربار کلاشینکف، ۳۰قبضه توپ ۱۰۶میلیمتری و یک‌هزار دستگاه کامیون و دهها اقلام دیگر شد.

عملیات در سوم مردادماه ۶۷ از دشتهای سرپل ذهاب آغاز و مجاهدین به شهرهای سرپل‌ذهاب، کرند غرب و اسلام‌آباد غرب غرب وارد شده و حرکت خود را به سمت شهر کرمانشاه آغاز کردند.

تنگه معروف و استراتژیک چهارزبر در ۳۵ کیلومتری کرمانشاه که بعدها به تنگه مرصاد تغییر نام داد، محل رویارویی بسیجیان و فرزندان خمینی با مجاهدین بود.

(خبرگزاری فارس رژیم ۱۹تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c94a589-b60a-4c2e-8af7-c6e4f4aec3f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات