728 x 90

کابوس سرنگونی ۳۶سال پس از عملیات فروغ از زبان سرکردگان سپاه پاسداران و تلویزیون حکومتی

فروغ جاویدان
فروغ جاویدان

کابوس سرنگونی ۳۶سال پس از عملیات فروغ

از زبان سرکردگان سپاه پاسداران و تلویزیون حکومتی

 

تلویزیون شبکه یک حکومت آخوندی-۳مرداد۴۰۳

سازمان مجاهدین خلق به این نتیجه رسید که با یک عملیات نظامی

می‌توان حکومت مرکزی ایران را نابود کرد این عملیات فروغ جاویدان نامیده شد

‌فرمانده کل عملیات به دست شخص مسعود رجوی و مریم رجوی بود

پنج محور با فرماندهان مشخص برای تسخیر محورهای

اسلام‌آباد، کرمانشاه، همدان، قزوین و تهران را در نظر گرفته بودند

 

تلویزیون رژیم ـ ۳مرداد ۱۴۰۳

گوینده: سازمان مجاهدین خلق... ... . به این نتیجه رسید که با یک عملیات نظامی... ... . می‌توان حکومت مرکزی ایران رو نابود کرد این عملیات فروغ جاویدان نامیده شد که بعدها مجموعه تلاش نیروهای سپاه و بسیج و هوانیروز برای مقابله با منافقین و آزادسازی شهرهای اسلام‌آباد کرند عملیات مرصاد نام گرفت.

منافقین از یک هفته قبل از آغاز عملیات فروغ جاویدان به‌دنبال جمع‌آوری اطلاعات از چگونگی آرایش و گسترش قوای ایران تو جبهه غربی و در استان کرمانشاه بودند بعد از تکمیل اطلاعات جمع‌آوری شده عملیات نظامی سازمان مجاهدین خلق در بعدازظهر روز سوم مرداد سال ۶۷ شروع شد... ... . گرچه احتمال حمله مجاهدین خلق از سمت بعضی از فرماندهان سپاه داده می‌شد اما هیچکس نمی‌دونست که نیروهای منافق از کدوم نقطه مرزی به خاک ایران قراره حمله کنند تو این عملیات دشمن با در اختیار داشتن ۲۵ تیپ... ... . به مرزهای غربی کشور حمله کرد.

گوینده: فرمانده کل عملیات به دست شخص مسعود رجوی و مریم رجوی بود که پنج محور با فرماندهان مشخص برای تسخیر محورهای اسلام‌آباد، کرمانشاه، همدان، قزوین و تهران را در نظر گرفته بودند... ... …

 

تلویزیون رژیم-۴ مرداد ۱۴۰۳

در پی هجوم مجاهدین ستاد فرماندهی کل قوا

فراخوان حضور بسیجیان و داوطلبان برای مقابله با مهاجمان را اعلام کرد

ستاد فرماندهی کل قوا از ملت می‌خواهد

آمادگی کامل خود را برای مقابله حفظ کنند

تلویزیون رژیم ـ ۴ مرداد ۱۴۰۳

گزارش: هزار و سیصد و شصت و هفت ساعت پانزده و سی دقیقه

گزارشگر رژیم: تهاجم زمینی منافقین به مرزهای ایران در منطقه قصرشیرین هم‌زمان با عملیات زمینی فروغ جاویدان نیروی هوایی رژیم بعث منطقه عملیات را زیر خط آتش قرار داد تا مراکز نظامی و دفاعی ایران را از کار بیاندازد منافقین فاصله سی و چهار کیلومتری مرز قصرشیرین تا تنگه چهارزبر در غرب کرمانشاه را به‌سرعت طی کردند.

یکی از فرماندهان سپاه: روز اول عملیات می‌بینید قوای اسلام در یک منطقه سوق‌الجیشی و استراتژیک در ارتفاعات چهار زبر دشمن رو در مقابلش سد کردن

ادامه گزارش: این تهاجم در حالی آغاز شد که یک هفته پیش ایران در بیست و هفت تیر قطعنامه ۵۹۸ برای پایان جنگ را پذیرفته بود... ... . در پی هجوم منافقین... ... . در منطقه جنگی کرمانشاه ستاد فرماندهی کل قوا فراخوان حضور بسیجیان و داوطلبان برای مقابله با مهاجمان را اعلام کرد.

ستاد فرماندهی کل قوا از ملت شریف و مقاوم ایران می‌خواهد که هوشیارانه آمادگی کامل خود را برای مقابله با تجاوزهای اخیر... ... . حفظ کنند و با تقویت هر چه بیشتر جبهه‌ها، دشمن را از ادامه شرارتها مایوس نمایند.

ادامه گزارش: با حضور رزمندگان و تدارک تجهیزات عملیات مرصاد در صبح پنجم مرداد با رمز یا علی آغاز شد. مهم‌ترین نقش در عملیات مرصاد برعهده هوانیروز ارتش به فرماندهی شهید صیاد شیرازی بود.

خلبان قضات-خلبان بالگرد کبری در عملیات مرصاد: پروازها رو شروع کردیم ما به‌عنوان خلبان کبری یک هلی‌برد هوانیروز انجام داد بین تنگه چهار زبر و گردنه پاتاق یعنی جلوی منافقین پشت منافقین بسته شد.

امیر ناصر آراسته از فرماندهان هوانیروز در عملیات مرصاد: یگانهای سپاه و یکانهای ارتش که رو زمین رسیده بودند با نفس زنده‌ای مقابله نمی‌کردن یعنی ما دیگه جلومون کسی زنده نبود که ما بخواهیم تیراندازی کنیم... ... .

ادامه گزارش: و در این عملیات ۶۵ فروند بالگرد در چهارصد و بیست و پنج ساعت پرواز علاوه بر جابه‌جایی رزمندگان عملیات تهاجمی سنگینی علیه مواضع منافقین انجام دادند و ضمن زمین‌گیر کردن آنها قبل از ورود به کرمانشاه شمار زیادی از منافقین را هدف قرار دادند... ... … نکته قابل تأمل این‌که در منطقه عملیاتی حدود هزار و صد گذرنامه آمریکایی و اروپایی از منافقین در مسیر جاده کرمانشاه پیدا شد.

 

 

پاسدار احمدی‌مقدم سرکرده سابق نیروی انتظامی

و رئیس فعلی دانشگاه دفاع عالی حکومت آخوندی

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳

 

اطلاع دادند که دشمن از کرند هم عبور کرده است

آنها پرچم مجاهدین دارند، ارتش عراق نیستند

«هاشمی رفسنجانی» گفت بروید و جلوی آنها را بگیرید

لذا به‌سمت «اسلام‌آباد غرب» حرکت کردیم

ستون مجاهدین را از دور دیدیم که دارند می‌آیند

 

نیروهای سپاه بدر عراق

(از مجلس اعلای انقلاب اسلامی و مزدوران عراقی رژیم)

هم با مجاهدین درگیر شده بودند

احمدی‌مقدم به بیان خاطره‌ای از عملیات مرصاد پرداخت و با بیان این‌که سرلشکر «مصطفی ایزدی» که آن زمان مجروح شده و بستری بود، به من مأموریت داد که به غرب کشور بروم، تصریح کرد: آن زمان اغلب نیروهای سپاه به جنوب کشور رفته بودند و من وقتی نزدیک سرپل‌ذهاب رسیدم، دیدم که بعثی‌ها در حال عقب‌نشینی هستند؛ لذا به کرمانشاه برگشتم و دیدم که «هاشمی رفسنجانی» در قرارگاه «رمضان» حضور دارد.

وی افزود: داشتم به «هاشمی رفسنجانی» گزارش می‌دادم که از خط تماس گرفتند و گفتند که دشمن دارد خط ارتش را در شرق سرپل‌ذهاب گلوله‌باران می‌کند؛ «هاشمی رفسنجانی» گفت که احتمالاً دشمن این کار را برای پوشش عقب‌نشینی خود انجام می‌دهد؛ اما اطلاع دادند که دشمن از سد ارتش عبور کرد و سپس اطلاع دادند که دشمن از کرند هم عبور کرده است؛ آنها پرچم مجاهدین دارند، ارتش عراق نیستند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: «هاشمی رفسنجانی» گفت که بروید و جلوی آنها را بگیرید؛ لذا به‌سمت «اسلام‌آباد غرب» حرکت کردیم، وقتی به پادگان «الله‌اکبر» رسیدیم، ستون مجاهدین را از دور دیدیم که دارند می‌آیند.

آن زمان کرمانشاه عقبه جبهه‌های جنوب بود و نیروها را به‌دلیل گرمای هوای جنوب برای آموزش به آنجامی‌آوردند؛ لذا به مقر لشکر انصارالحسین لشکر ۲۷ و تیپ سمنان رفتیم به آنها گفتم که خود را سازمان‌دهی کنید و در تنگه «چهارزبر» مستقر شوید.

در همان اوضاع حمله مجاهدین، «صادق محصولی» را دیدم که دارد یک گردان از لشکر ۶ سپاه را به‌سمت گیلانغرب می‌برد،: به او گفتم در مقابل دشمن مقاومت کنید تا ما یک خط ایجاد کنیم. از طرفی نیز نیروهای سپاه بدر عراق هم با یک گردان، با مجاهدین درگیر شده بودند؛ بالاخره نیمه‌های شب این خط ایجاد شد و مجاهدین در حالی که با لشکر ۶ و سپس با سپاه بدر درگیر شده و ساعتها هم پشت ستون مردم معطل شده بودند، نزدیکی‌های صبح به تنگه رسیدند.

(خبرگزاری ایسنا رژیم: ۳مرداد۱۴۰۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64566297-5df2-4e03-9afa-a9da24729c62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات