728 x 90

ژنرال کنت مک‌کنزی: موشکهای رژیم ایران بزرگترین تهدید برای منطقه است

ژنرال کنت مکنزی
ژنرال کنت مکنزی

ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه روز سه‌شنبه ۲۴اسفند گفت رژیم ایران طی پنج تا هفت سال گذشته هزینه زیادی در برنامه موشکی خود انجام داده و موشک‌های بالستیکی ساخته که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارند. او هشدار داد که برد این موشک‌ها می‌تواند تا تل‌آویو برسد، اما «هنوز هیچ کدام نمی‌توانند به اروپا برسند.»

ژنرال مک‌کنزی که در جلسه «کمیته سرویس نظامی» سنای آمریکا صحبت می‌کرد ادغام سیستم دفاع هوایی اسرائیل با متحدان منطقه‌ای آن کشور را قدمی بزرگ در افزایش امنیت منطقه و همکاری کشورهای عرب عضو سنتکام با اسرائیل توصیف کرد.

او گفت تمام کشورهای منطقه تحت تهدیدهای رژیم ایران قرار دارند و می‌خواهند که بتوانند در مقابل این تهدیدها از خود دفاع کنند. وی افزود این تهدیدها عمدتا تهدیدهای هوایی است که عامل آن برنامه‌های پهپادی ایران و موشک‌های بالستیک و کروز این کشور است.

ژنرال مکنزی همچنین در گزارش نوشتاری خود به کمیته سرویس نظامی سنای آمریکا از عضویت اسرائیل در سنتکام که دو سال پیش صورت گرفت، ابراز خرسندی کرده و نوشت: «این انتقال درهای بسیاری را بر «موقعیت‌های راهبردی» ما می‌گشاید تا با هماهنگی بیشتری با شرکای خود در منطقه علیه تهدیدهای امنیتی، از جمله تهدیدهای ایران، همکاری کنیم.»

 

جلسه کمیته سرویس نظامی سنای آمریکا دو روز پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل در شمال عراق تشکیل شد. در این حمله سپاه دوازده موشک بالستیک به نزدیکی کنسولگری در حال احداث آمریکا در شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان پرتاب کرد و آن را اقدامی به هدف انتقام‌گیری از اسرائیل به‌دلیل کشتن دو فرمانده سپاه پاسداران ایران در سوریه عنوان کرد (العربیه ۲۵اسفند).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23879f3c-4377-4b1b-8cf5-38982c229d4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات