728 x 90

ژنرال مکنزی: ما در عراق باقی خواهیم ماند

ژنرال فرانک مکنزی
ژنرال فرانک مکنزی

سایت میلیتاری تایمز (۳اردیبهشت) به‌نقل از ژنرال فرانک مکنزی گفت: «ما قرار است آنجا باشیم، شرکای ناتو برای پایان جنگ داعش در آنجا خواهند بود و ما در عراق باقی خواهیم ماند».

ژنرال فرانک مکنزی به میلیتاری تایمز گفت: «در مورد این موضوع با وزیر دفاع بحث شده است، اما تلاشهای عملیات عزم قاطع علیه داعش به پایان نرسیده است».

فرمانده سنتکام با تأکید بر نقش رژیم ایران در عراق گفت: «تحت فشار قرار دادن آمریکا برای ترک عراق یکی از اهداف رژیم ایران است». وی تأکید کرد: «من فکر می‌کنم رژیم ایران کماکان یک سیاست مشخص را برای اخراج ایالات متحده - و در واقع شرکا و متحدان ما - از منطقه را دنبال می‌کند».

 

شایان ذکر است که آمریکا قرار است ۲۵۰۰ سرباز باقی مانده خود در افغانستان را از این کشور خارج کند. اما فرمانده سنتکام تأکید کرد که: «فعلاً برنامه‌یی برای شروع عقب‌نشینی مشابه برای آخرین ۲۵۰۰ سرباز در عراق وجود ندارد».

 

رژیم آخوندی و نیروی تروریستی قدس از طریق گروه‌های نیابتی‌اش طی ماههای اخیر با حملات موشکی به پایگاههای محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق تلاش می‌کند تا این نیروها را از عراق خارج کند. در آخرین نمونه مقام‌های امنیتی عراق اعلام کردند دست‌کم ۳راکت شامگاه پنجشنبه ۲اردیبهشت به محدوده فرودگاه بین‌المللی بغداد و منطقه‌یی که نیروهای نظامی آمریکا در آن ساکن هستند، اصابت کرده است.

ارتش عراق در بیانیه‌یی گفت که در بام یک خانه خالی که از آنجا برای پرتاب راکتها استفاده شده بود، چند راکت پرتاب نشده پیدا شده که خنثی شده است. حمله مشابهی نیز روز یکشنبه ۲۹فروردین علیه پایگاه هوایی البلد که برخی پیمانکاران آمریکا در آن مستقر هستند انجام شده بود. در آن حمله دو سرباز عراقی زخمی شدند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ee774a5-dd12-4a03-aaed-ac69fb68d747"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات