728 x 90

ژنرال مارک میلی فناوری موشک ماهواربر رژیم ایران را باعث نگرانی دانست

ژنرال مارک میلی
ژنرال مارک میلی

ژنرال مارک میلی؛ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست خبری خود در روز سه‌شنبه ۱۶اردیبهشت؛فناوری موشکی رژیم ایران برای فرستادن ماهواره به مدار زمین را باعث نگرانی دانست.

وی در این نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر تهدید ناشی از اقدام رژیم ایران در فرستادن یک ماهواره به فضا گفت: «ماهواره‌ای که رژیم ایران به فضا فرستاده در واقع یک وب‌کم معلق است. خود ماهواره نگران‌کننده نیست، اما تکنولوژی به‌کار رفته در این موشک، موشکهای دو مرحله و سه مرحله‌ای و هم‌چنین درس‌هایی که از آن گرفته می‌شود، جای نگرانی دارد. موشکها می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند، یک موشک می‌تواند ماهواره و دیگری می‌تواند تجهیزات انفجاری حمل کند. بنابراین، نکته اصلی این است؛ بله، هر زمان که رژیم ایران هر نوع موشک با برد طولانی را آزمایش کند، یک نگرانی امنیتی است».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به پرسش دیگری درباره اقدامات این رژیم در منطقه خاورمیانه اضافه کرد: «ما فعالیت‎های ایران را از خیلی نزدیک زیر نظر داریم همان طوری که کشورهای بسیار دیگری را رصد می‌کنیم. ما نیروهای خود را در سطح بالای هشدار نگه‌داشته‌ایم تا جهت هر گونه رویدادی در خاورمیانه آماده باشیم».

از سویی دیگر مارک اسپر؛ وزیر دفاع آمریکا نیز که در این نشست خبری حضور داشت با اشاره به رفتار و عملکرد رژیم ایران گفت: «رژیم ایران هم‌چنان به رفتارهای شرورانه خود در سراسر منطقه ادامه می‌دهد و این مایه یاس است. در حالی که مردم ایران با شیوع ویروس کرونا درگیرند. اگر این رژیم منابع خود را صرف کمک به مقابله با این ویروس می‌کرد اکنون مردم ایران در موقعیت بهتری بودند اما رژیم ایران به همه منطقه تروریسم صادر می‌کند و برای منطقه مشکل ایجاد می‌کند».

خاطرنشان می‌شود که به‌دنبال پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط رژیم آخوندی؛ کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه نیز ضمن محکوم کردن این اقدام به‌عنوان نقض قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نگرانی شدید خویش را اعلام کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c2eac7b-30da-4e00-81ea-9bade72386a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات