728 x 90

ژنرال مارک میلی با حذف نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی مخالفت کرد

ژنرال مارک میلی
ژنرال مارک میلی

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه ۱۸فروردین در کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور گفت: «من معتقدم که نیروی قدس سپاه پاسداران، یک سازمان تروریستی است و از حذف آن از فهرست سازمانهای تروریستی خارجی حمایت نمی‌کنم».

سپاه موسوم به قدس یکی از نیروهای پنچ‌گانه سپاه پاسداران است که مسئولیت فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی این نهاد را برعهده دارد. این مخالفت در حالی است که رژیم آخوندی بر خروج سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا به عنوان شرط احیای برجام پافشاری دارد.

 

ژنرال مارک میلی به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که اعتقاد دارد نیروی قدس سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و از حذف این نیرو از لیست سیاه ترور حمایت نمی‌کند.

ژنرال میلی روز چهارشنبه ۱۷فروردین نیز در نشست توجیهی کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان، رژیم ایران را یکی از چهار تهدید ثابت برای آمریکا توصیف کرده بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، یک روز پیش از این اظهارات ژنرال میلی، در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت که سپاه پاسداران را یک نیروی تروریستی می‌داند اما افزود به جزئیات مسائلی که در این باره در مذاکرات وین مطرح شده، ورود نمی‌کند (یورونیوز ۱۸فروردین).

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1cbecbc8-b7f6-4ef3-944e-545847e6df89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات