728 x 90

ژنرال مارک میلی: ادامه رفتارهای رژیم ایران، ثبات خاورمیانه را تهدید می‌کند

ژنرال مارک میلی
ژنرال مارک میلی

همزمان با اعلام وزارت امور خزانه‌داری آمریکا مبنی بر این‌که تحریم‌های رژیم ایران تنها پس از بازگشت این کشور به برجام بررسی می‌شود، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: رژیم ایران کماکان تهدیدی برای همسایگانش به‌شمار می‌رود.
ژنرال مارک الکساندر میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز پنجشنبه ۶خرداد در کنگره این کشور گفت رژیم ایران تروریسم را تأمین مالی کرده و در کشورهای مختلف و همسایگانش از شبه‌نظامیان پشتیبانی می‌کند.
وی در ادامه افزود: این رفتارهای رژیم ایران، ثبات خاورمیانه را تهدید و با استفاده از موشکهای بالستیکش می‌کوشد توازن منطقه‌یی را مطابق میل خود تغییر دهد.

وزارت امور خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ساعاتی پیش از این اعلام کرد که تحریم‌های ایران تنها پس از بازگشت این کشور به برجام بررسی می‌شود. این اظهارات پس از آن مطرح شد که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران مدعی در جریان مذاکرات هسته‌ای وین بخش‌های اصلی تحریم‌ها برداشته شده و ایران تنها منتظر توافق کامل برای لغو عملی آنها است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به این ادعاها تاکید کرد که واشنگتن در مذاکرات وین به هیچ توافقی با تهران نرسیده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات روحانی که گفته بود «توافق نزدیک است»، با رد ضمنی صحت این ادعا اظهار داشت: «این برای ما جنبه خبری دارد.» (العربیه ۶خرداد۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/361dd65a-0c15-461b-b047-7c5764aee424"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات