728 x 90

ژنرال فرانک مکینزی: در حالیکه کنترل آمریکا کم می‌شود ایران تهدیدی روزانه است

ژنرال فرانک مکینزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)
ژنرال فرانک مکینزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)

به گزارش سایت بلومبرگ روز سه‌شنبه ۳۱فروردین، فرمانده ارشد آمریکا در منطقه به کنگره گفت، در حالی که مذاکرات هسته‌یی غیرمستقیم بین دو کشور در وین ادامه دارد، ایران روزانه تهدید آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است زیرا برتری نظامی آمریکا در منطقه کاهش می‌یابد.

ژنرال فرانک مکینزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، در شهادتنامه کتبی با اشاره به تهدید رژیم ایران به‌علت کاهش برتری نظامی آمریکا در منطقه، به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت، نیروهای حوثی با کمک ایران در یمن بیش از ۱۵۰ موشک بالستیک، موشک کروز، حمله زمینی و هواپیماهای بدون سرنشین را علیه اهداف نظامی، زیرساختی و غیرنظامی در عربستان آغاز کرده‌اند.

بلومبرگ نوشت: برخی از نمایندگان مجلس از هر دو حزب هشدار داده‌اند که این اقدام می‌تواند ملت جنگ‌زده را بیشتر بی‌ثبات کند و گشایشی برای گروه‌های تروریستی فراهم کند.

بلومبرگ اضافه کرد: شهادتنامه مکینزی یک چالش مداوم برای رؤسای جمهور آمریکا را نشان می‌دهد که می‌خواهند تمرکز نظامی آمریکا را از خاورمیانه تغییر مسیر دهند یعنی تمرکز پایدار برای سایر قدرتهای بزرگ.

مکینزی گفت: "خاورمیانه نقطه تلاقی منافع جهانی و یک میدان تاریخی مهم برای قدرتهای خارجی است که برای دستیابی به نفوذ، منابع و دسترسی، رقابت می‌کنند."

وی در ادامه افزود: "روسیه با استفاده از ابزارهای نظامی، اعمال نفوذ و فعالیت‌های منطقه خاکستری برای تضعیف و برهم زدن نفوذ آمریکا، بخشی از نقش خرابکار را در رابطه با آمریکا بازی می‌کند."

در پایان این مقام آمریکایی هشدار داد که استفاده گسترده رژیم ایران از هواپیماهای بدون سرنشین کوچک و متوسط ​​برای نظارت و حمله به این معنی است که "برای اولین بار از زمان جنگ کره، ما بدون برتری کامل هوایی در حال کار هستیم".

وی با استفاده از مخفف اختصار سیستم‌های هوایی بدون سرنشین یو.ای.اس گفت: "تا زمانی که نتوانیم توانایی شبکه‌یی را برای شناسایی و شکست UAS فراهم کنیم، این مزیت برای مهاجم باقی خواهد ماند."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f858f40-5d79-42e6-bcc4-e0b488894130"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات