728 x 90

چین خرید نفت از ایران را متوقف کرد

چین خرید نفت از ایران را متوقف کرد
چین خرید نفت از ایران را متوقف کرد

بعد از این‌که واشنگتن تصمیم خود مبنی لغو معافیتهای نفتی را اعلام کرد چین خرید نفت از رژیم ایران را قطع کرده است.

رحیم زائر عضو مجلس رژیم گفت: چین، یونان، هند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه که از معافیت تحریم‌ها برخوردار بودند از ایران در مجموع یک میلیون و ۶۰۰هزار بشکه در روز نفت وارد می‌کردند که حالا متوقف شده است…تاجران در ایران تأیید کردند که شرکتهای چینی دیگر نفت ایران را نمی‌خرند.

 

در همین حال وال استریت ژورنال در مورد خرید نفت رژیم ایران بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا و برداشتن معافیتها نوشت: کارگزاران رژیم ایران می‌گویند یک‌ ماه بعد از آن که دولت ترامپ گفت ممنوعیت خرید نفت ایران را تشدید خواهد کرد، خریداران مستقیم نفت خام ایران تقریباً ناپیدا شده‌اند. آنها می‌گویند که چین، هند، ترکیه، کره‌جنوبی و ژاپن به تمامی خریدهای مستقیم نفت خام و میعان از ایران پایان داده‌اند. سه کشور دیگر یعنی تایوان، یونان و ایتالیا بدلایل بانکی و بیمه قادر به استفاده از معافیت نفتی خود نشده بودند.

 

رحیم زائر، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ایران به وال استریت ژورنال گفت: آنها بواقع به تحریم‌ها ملتزم هستند.

تجار در تهران می‌گویند که شرکت‌های چینی دیگر نفت خام ایران را خریداری نمی‌کنند. این شامل خرید‌های پالایشگاههای کوچک یعنی شرکت‌های خصوصی کوچک نیز هست که ایران امیدوار بود جای شرکت‌های بزرگ نفتی دولتی را بگیرند.

یک مدیر نفتی ایران که نمی‌خواست معرفی شود گفت: چین به اندازه کافی با آمریکا مشکل دارد. آنها نمی‌خواهند به آمریکا بهانه بدهند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2d3cf9d-e324-4b83-aec9-ebef36335e9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات