728 x 90

چپاول سرمایه‌های ایران و بهانه‌یی به‌نام تحریم

حکومت آخوندی هر مشکلی را به تحریم ربط می‌دهد؛ اما واقعیت چیست؟ واقعیت این است که حل مشکلات مردم در گرو رفع تحریم نیست؛ اما دلیل این مدعا.

در بازه زمانی ۵ماهه در سال۱۴۰۰ تراز تجارت صادرات غیرنفتی و واردات، یک میلیارد دلار مثبت بوده، ۵میلیارد دلار صادرات گاز و مشتقات و بیش از ۱۰میلیارد دلار صادرات نفت خام؛ یعنی ۱۶میلیارد دلار برابر با ۴۳۲هزار میلیارد تومان.

یک رقم دیگر ۵۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی است که تنها رقمی است که توسط دستگاهها و رسانه‌های حکومتی شناسایی شده و تازه مشتی از خروار است.

اما ساماندهی یارانه؛ راغفر اقتصاددان حکومتی در این‌باره گفته:

ساماندهی یارانه‌هایی که به شرکت‌های خصولتی داده می‌شوند که مالیات هم نمی‌دهند. به‌طوری‌که تنها سود خالص ۲۰ بنگاه بزرگ رانتی در سال۱۳۹۹ بالغ بر ۲۵۰هزار میلیارد تومان بوده که معادل با کسری بودجه دولت است.

در همین کنکاش ساده به عدد ۷۳۲هزار میلیارد تومان پول مردم ایران می‌رسیم که توسط خامنه‌ای و دستگاهش چپاول شده که نمونه‌ها بسیار است، از یک میلیارد دلار پولی که شرکت برکت برای واکسن گرفت و دیگر دزدیها

نتیجه: حل مشکلات اقتصادی مردم ایران در گرو رفع تحریم نیست، راه‌حل خلاصی مردم ایران از حکومت آخوندی و برقراری حکومتی مردمی و دمکراتیک است حکومتی که سرمایه‌های مردم را برای خود مردم هزینه کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bfd945b-f9de-4bd5-bdad-1e0ad5ea5fa7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات