728 x 90

چهلمین روز حمله روسیه به اوکراین - قتل‌عام در بوچا

کشتار در بوچا
کشتار در بوچا

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - یک مقام ارشد آمریکا: هیچ نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت نیروهای روسی در ماریوپل در چند روز گذشته وجود ندارد.

رویترز - بایدن می‌گوید که او خواستار محاکمه جنایات جنگی است. او می‌گوید که به تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهد.

رویترز - معاون نخست‌وزیر اوکراین گفت که اوکراین در حال حاضر حدود ۶۰۰ اسیر جنگی روسیه را در اختیار دارد.

رویترز - معاون نخست‌وزیر اوکراین گفت: ۱۰۰شهروند ترکیه هم‌چنان در انتظار تخلیه از ماریوپل هستند

رویترز - میشل باشله، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، روز دوشنبه گفت که کشف غیرنظامیان کشته شده در شهر بوچا اوکراین سؤالاتی را در مورد جنایات جنگی احتمالی ایجاد کرده است. 

رویترز - لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه گفت، پس از این‌که اوکراین نیروهای روسیه را به کشتن دهها غیرنظامی در شهر بوچا متهم کرد، ایالات متحده از مجمع عمومی سازمان ملل می خواهد که عضویت روسیه در شورای حقوق‌بشر را معلق کند.

رویترز - فرماندار منطقه سومی اوکراین گفت: هیچ شهرکی در این منطقه دیگر در اشغال روسیه نیست.

نکستا- رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی از بوچا بازدید کرد، جایی که شواهدی از قتل‌عام غیرنظامیان پیدا شده است.
او با تجهیزات تخریب شده روسی در یک جاده بازدید کرد و با ساکنان محلی گفتگو کرد. زلنسکی هم‌چنین اعلام کرد که روسیه مرتکب جنایات جنگی و نسل‌کشی در اوکراین شده است.

توئیت کی‌یف ایندیپندنت - به‌گفته ارتش اوکراین، این آمار نشان‌دهنده خسارات جنگی روسیه تا ۴آوریل است: ۱۸هزار و ۳۰۰کشته، ۱۴۷ هواپیما و ۱۳۴ هلیکوپتر و ۶۴۷ تانک و ۹۲پهپاد و ۱۰۷ کاتیوشا، ... منهدم شده است.

 

رویترز - امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت پس از این‌که اوکراین نیروهای روسیه را به‌قتل غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین متهم کرد، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه مورد نیاز است.

رویترز - ماکرون: امروز سرنخهای بسیار روشن شدن وضعیت وجود دارد که به جنایات جنگی در اوکراین اشاره می‌کند، ارتش روسیه مسئول به‌نظر می‌رسد، مسببان باید هزینه این کارشان را بپردازند.

رویترز - رسانه‌های محلی گزارش دادند که مجموعه‌یی از انفجارها در شهر خرسون در جنوب اوکراین شنیده شد.

رویترز - گزارشهای تأیید نشده‌ای در رسانه‌ها درباره انفجارها در شهر ترنوپیل در غرب اوکراین منتشر شد.

رویترز - پس از این‌که کی‌یف نیروهای روسیه را به کشتن غیرنظامیان در آنجا متهم کرد روسیه درخواست کرده است که شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه تشکیل جلسه دهد تا درباره آنچه که آن را «تحریک افراط‌گرایان اوکراینی» در شهر بوچا خواند، تشکیل جلسه دهد.

رویترز - زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید: ما نباید برای دفاع از خود از قدرتهای جهانی درخواست سلاح کنیم، این سلاحها باید به‌سادگی به ما داده شود

رویترز - لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در جریان بازدید از جمهوری شوروی سابق گفت که ایالات متحده به مولداوی ۵۰میلیون دلار برای کمک به مقابله با تأثیرات جنگ روسیه علیه اوکراین کمک خواهد کرد.

رویترز - بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت: «حملات انزجارآور علیه غیرنظامیان» در بوچا و ایرپین در نزدیکی کی‌یف، گواه ارتکاب جنایات جنگی روسیه در اوکراین است و انگلیس در پاسخ به آن، تحریم‌ها و کمکهای نظامی را تشدید خواهد کرد.

رویترز - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز یکشنبه روسیه را به ارتکاب نسل‌کشی در کشورش متهم کرد، در اینحال رهبران غربی تصاویر منتشر شده از غیرنظامیان کشته شده اوکراینی در شهری رها شده توسط نیروهای روسی در خارج از پایتخت، کی‌یف را محکوم کردند.

رویترز - وزیر خارجه اوکراین روز یکشنبه نیروهای روسی را به انجام یک «قتل‌عام» در شهر بوچا متهم کرد، در حالی که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، تصاویر اجساد مردگان در آنجا را ضربه مهلک توصیف کرد.

خبرگزاری فرانسه - رهبران آمریکا و ناتو روز یکشنبه از شواهد جدیدی مبنی بر جنایات غیرنظامیان در اوکراین ابراز شوک و وحشت کردند و هشدار دادند که حرکت نیروهای روسی به دور از کی‌یف به‌معنای عقب‌نشینی یا پایان خشونت نیست.

خبرگزاری فرانسه - سخنگوی آنتونیو گوترز یکشنبه گفت دبیرکل سازمان ملل گفت که از تصاویر کشف گورهای دستجمعی در بوچا، نزدیک پایتخت اوکراین «عمیقاً شوکه» شده و خواستار تحقیقات مستقل شد.

خبرگزاری فرانسه - ایرینا وندیکتووا، دادستان کل اوکراین روز یکشنبه گفت که اوکراین ۴۱۰جسد غیرنظامی را از مناطقی که اخیراً از ارتش روسیه در منطقه وسیع‌تر کی‌یف باز پس گرفته بود، پیدا کرده است.

خبرگزاری فرانسه - سازمان ملل روز یکشنبه گفت که کشف گورهای دستجمعی در بوچا، در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین، سؤالات جدی در مورد جنایات جنگی احتمالی را برانگیخته و بر اهمیت حفظ همه شواهد تأکید کرد.

 

کشف گورهای دسته‌جمعی در بوچا

کشف گورهای دسته‌جمعی در بوچا

 

اوکراین جنایتهای ادعایی توسط روسهای در حال عقب‌نشینی را مستند می‌کنند

سایت سی.بی.اس نیوز - گزارشگر: نیروهای روسی از اطراف پایتخت اوکراین عقب‌نشینی کرده‌اند و اوکراین می‌گوید بیش از سی شهر و روستا را باز پس گرفته است. اما آنچه که سربازان روسی به جا گذاشته‌اند به‌شدت وحشتناک است. در شهر بوچا، خیابان‌ها مملو از اجساد است. دستهای آنها از پشت بسته شده است. به‌نظر می‌رسد اعدام شده‌اند. اجساد دیگر در یک گور دسته‌جمعی دفن شده‌اند. به‌گفته شهردار، بیش از ۳۰۰نفر از ساکنان آن کشته شدند. سیسیلی از آن جان سالم به در برد، اما ضربه روحی آنچه که او شاهد بود روی صورتش نقشه بسته است. او سربازان روسی را سگ خطاب می‌کند و می‌گوید که دو هفته در زیرزمین خود مخفی شده است. سربازان اوکراینی با احتیاط کشته‌شدگان را بیرون می‌آورند، زیرا می‌ترسند با مواد منفجره تله‌گذاری شده باشند. مقامات اوکراینی می‌گویند این تصاویر اجساد برهنه حداقل چهار زن را در بزرگراهی خارج از کیف نشان می‌دهد. آنها ادعا می‌کنند که روس‌ها سعی کردند اجساد را بسوزانند. به‌رغم ویرانی، به‌نظر می‌رسد طرح اولیه نبرد ولادیمیر پوتین در برابر مقاومت اوکراین شکست‌ خورده است. و نیروهای روسیه توجه خود را به شرق این کشور معطوف کرده‌اند. فرودگاه گوستومل، درست در شمال کی‌یف، جایی که چتربازان روسی در اولین روز تهاجم در آنجا فرود آمدند، نیز دوباره تحت کنترل اوکراین قرار گرفت.

 

بستن دست اعدام شدگان در شهر بوچا

بستن دست اعدام شدگان در شهر بوچا

 

اوکراین روسیه را به قتل‌عام متهم می‌کند، اجساد در شهر پراکنده‌اند

آسوشیتدپرس (۱۵فروردین) - بوچا، اوکراین - اجساد با دست‌های بسته، زخم‌های گلوله از فاصله نزدیک و نشانه‌هایی از شکنجه در شهری در حومه کی‌یف پس از عقب‌نشینی سربازان روسی از منطقه پراکنده‌اند. مقامات اوکراین روز یکشنبه نیروهای در حال خروج را به ارتکاب جنایات جنگی و بر جای گذاشتن "صحنه‌ای از یک فیلم ترسناک" متهم کردند.

هنگامی که تصاویر اجساد افرادی که به‌گفته ساکنان آنها به‌طور کور کشته شدند - از بوچا پدیدار شد، تعدادی از رهبران اروپایی این جنایات را محکوم کردند و خواستار تحریم‌های شدیدتر علیه مسکو شدند.

ایرینا وندیکتوا، دادستان کل اوکراین گفت که اجساد ۴۱۰غیرنظامی از شهرهای منطقه کیف که اخیراً از نیروهای روسیه پس گرفته شده بودند، جمع‌آوری شده‌اند.

 

زلنسکی به تصاویر ویرانگر اوکراین واکنش نشان می‌دهد: «این نسل‌کشی است»

فاکس نیوز (۱۵فروردین) - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه نسبت به تصاویر جدید ناراحت‌کننده‌ای که از یکی از حومه‌های کیف پایتخت منتشر شد و اجساد غیرنظامیان اعدام شده را نشان می‌داد، با نامیدن حملات روسیه به‌عنوان «نسل‌کشی»، واکنش نشان داد. زلنسکی در مصاحبه‌یی با برنامه Face the Nation در CBS گفت: «در حقیقت، این یک نسل‌کشی است. حذف کل یک ملت و مردم، ما شهروندان اوکراین هستیم».

زلنسکی به مجری برنامه مارگارت برنان گفت: ما بیش از صد ملیت داریم. این به نابودی و محو همه این ملیتها برمی‌گردد. ما شهروندان اوکراینی هستیم و نمی‌خواهیم تحت سلطه سیاست فدراسیون روسیه قرار بگیریم. این دلیلی است که ما در حال نابودی و کشته شدن هستیم. و این در اروپای قرن بیست و یکم اتفاق می‌افتد. بنابراین این شکنجه تمام ملت است».

 

انتشار تصاویر ماهواره‌یی قتل‌عام در بوچا

یک شرکت خصوصی آمریکایی اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای، گودالی به طول ۴۵ فوت (۱۳.۷ متر) در محوطه یک کلیسای اوکراینی را نشان می‌دهند، جایی که در پی عقب‌نشینی نیروهای روس از شهرک بوچا یک گور دسته‌جمعی کشف شد.

گزارشگران خبرگزاری رویترز که روز شنبه از شهرک بوچا بازدید کردند، اجساد متعددی را در خیابانهای آن مشاهده کرده‌اند. یکی از گورهای دسته‌جمعی هنوز پوشیده نشده و دستها و پاهای اجساد از میان خاک رس قابل مشاهده هستند.

اوکراین روز یکشنبه نیروهای روسیه را به ارتکاب «کشتار دسته‌جمعی» در شهرک بوچا، واقع در ۳۷ کیلومتری شمال غرب کی‌یف متهم کرد. روسیه اما چنین اتهامی را رد کرد و آن را «تحریک‌آمیز» خواند.

شرکت خصوصی مکسار که تصاویر ماهواره‌یی از اوکراین تهیه و منتشر می‌کند، گفت که نخستین نشانه‌های حفاری برای یک گور دسته‌جمعی در کلیسای سنت اندرو و سنت پیرووزانوهو روز ۱۰مارس (۱۹ اسفند) دیده شده است.

این شرکت در ادامه اطلاعیه خود افزود: «کشفیات اخیر در روز ۳۱مارس (۱۱ فروردین) محل این گور دسته‌جمعی به طول ۴۵ فوت در بخش جنوب غربی نزدیک به کلیسا را نشان می‌دهد».

رویترز می‌نویسد که به‌طور مستقل نمی‌تواند این تصاویر را راستی‌آزمایی بکند و مشخص نیست تصاویر منتشر شده توسط مکسار از همان کلیسایی گرفته شده باشد که گزارشگران رویترز روز شنبه از آن بازدید کرده‌اند.

 

تصویر هوایی از گور دسته‌جمعی در کنار یک کلیسا در بوچا

تصویر هوایی از گور دسته‌جمعی در کنار یک کلیسا در بوچا

 

محکومیت جهانی کشتار در بوچا

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده کشتار غیرنظامیان در مناطق نزدیک شهر کی‌یف است که در اشغال نیروهای روسیه بودند. در تصاویر منتشره، اجساد شهروندان که دست آنها از پشت بسته شده است دیده می‌شود و گزارشهایی نیز درباره کشف گورهای دسته‌جمعی منتشر شده است.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفته است باید درباره احتمال ارتکاب «جنایت جنگی» توسط نیروهای روسیه در این مناطق تحقیق شود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از شهرک بوچا در ۳۰کیلومتری کی‌یف نوشته است مردمی که کشته شده‌اند، غیرنظامیانی بودند که دوچرخه یا کیسه خرید همراه داشتند و برخی اجساد چند هفته در خیابان رها شده بودند.

شهردار بوچا، شهری در ۳۷ کیلومتری شمال غربی پایتخت، روز شنبه گفت که ۳۰۰نفر از ساکنان این شهر طی یک ماه اشغال این شهر توسط ارتش روسیه کشته شده‌اند. خبرنگار رویترز قربانیان را در یک گور دسته‌جمعی دیده و هنوز اجساد برخی از آنان در خیابان‌ها است.

همزمان، به گزارش خبرگزاری فرانسه یک دادستان اوکراین گفت اجساد ۴۱۰نفر در مناطق اطراف اوکراین پیدا شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، ضمن ابراز تأسف شدید نسبت به تصاویر منتشر شده از قساوت نیروهای روسیه علیه غیرنظامیان در شهر «بوچا» گفت اینها واقعیت‌های جاری روزانه در اوکراین هستند و نباید عادی‌سازی شوند.

اوکراین روز شنبه مدعی شد که نیروهایش برای اولین بار از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۲۴فوریه، کنترل تمام مناطق اطراف پایتخت را پس گرفته‌اند. به‌دنبال گزارشهای متعدد و انتشار تصاویری از کشته شدن افراد غیرنظامی در شهر بازپس‌گرفته شده بوچا، صدراعظم آلمان این رویداد را جنایت ارتش روسیه خواند و خواستار تحقیق همه‌جانبه درباره آن شد.

اولاف شولتس روز یکشنبه سوم آوریل (۱۴ فروردین) در برلین گفت، ابعاد این جنایت باید با جدیت پیگیری و روشن شود. او افزود که سازمانهای بین‌المللی مانند کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ باید به این مناطق دسترسی یابند و عاملان و آمران امر پاسخگو شوند.

شولتس شهرک بوچا در حومه کی‌یف را "خیابان‌هایی پوشیده از اجساد"و گروه‌هایی خواند که نیمی از بدنشان زیر خاک بوده است". او تأکید کرد که" «قتل غیرنظامیان جنایت جنگی است؛ جنایات نظامیان روسیه باید با قاطعیت مورد تحقیق و پیگرد قرار گیرند».

 

گوترز خواستار انجام «تحقیق مستقل» درباره رویدادهای بوچا شد: آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه گفت که «عمیقا» از تصاویر منتشر شده از کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین «شوکه» شده است. وی هم‌چنین خواستار انجام «تحقیق مستقل» درباره رویدادهای بوچا شد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان در واکنش به انتشار تصاویری از کشف اجساد غیرنظامیان در خیابانهای بوچا در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین از «جنایت جنگی» سخن گفت. وی هم‌چنین «حملات نفرت‌انگیز» به غیرنظامیان را محکوم کرد.

دادستانی اوکراین از کشف اجساد ۴۱۰غیرنظامی در مناطق آزاد شده از دست نیروهای روسیه خبر داده است. در مقابل ارتش روسیه تصاویر منتشر شده از اجساد غیرنظامیان در بوچا را «ساختگی» خوانده است.

 

تصاویری از قتل‌عام در بوچا

قتل‌عام در بوچا - 0

قتل‌عام در بوچا - 1

قتل‌عام در بوچا - 2

قتل‌عام در بوچا - 3

قتل‌عام در بوچا - 4

قتل‌عام در بوچا - 5

قتل‌عام در بوچا - 6
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38debc23-91f5-42e3-8e09-691116ce5adc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات