728 x 90

چهل‌ونهمین روز حمله روسیه به اوکراین - شکست تهاجم نظامی

موشک‌باران ارتش روسیه علیه اوکراین
موشک‌باران ارتش روسیه علیه اوکراین

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - به گفته تحلیلگران، روسیه در حال تقویت نیروهای خود برای یک حمله جدید به منطقه دونباس شرقی اوکراین است و زمینه را برای نبردی طولانی فراهم می‌کند.

رویترز - سازمان منع تسلیحات شیمیایی پس از گزارش تأیید نشده استفاده از تسلیحات شیمیایی در ماریوپل اعلام کرد که از نزدیک جنگ در اوکراین را زیر نظر دارد.

رویترز - شهردار شهر ماریوپول گفت که آخرین تخمین این است که حدود ۲۱هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.

رویترز - اطلاعات ارتش انگلستان اعلام کرد که انتصاب ژنرال ارتش الکساندر دوورنیکوف توسط روسیه به‌عنوان فرمانده جنگ اوکراین نشان می‌دهد که چگونه مقاومت اوکراین و برنامه‌ریزی ناکارآمد روسیه قبل از جنگ این کشور را مجبور به ارزیابی مجدد عملیات خود می‌کند.

رویترز - بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای اولین بار گفت که تهاجم روسیه به‌معنای نسل‌کشی است.

رویترز - پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از سکوت عمومی نادری دوباره ظاهر شد و گفت که تهاجم یک هدف «نجیبانه» است و مذاکرات صلح به بن‌بست رسیده است.

رویترز - اوکراین به روسیه گفته است که اگر می‌خواهد متحد سیاسی کرملین در این کشور از بازداشت آزاد شود، اسیران جنگی را آزاد کند.

رویترز - انتظار می‌رود واشنگتن به‌زودی روز چهارشنبه ۷۵۰میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین را اعلام کند.

رویترز - مشاور رهبر لهستان روز چهارشنبه گفت که آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان و رؤسای جمهور لیتوانی، لتونی و استونی برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، راهی کیف هستند.

رویترز - یک وزیر دارایی سابق گفت که اقتصاد روسیه در مسیر کاهش بیش از ۱۰درصدی در سال۲۰۲۲ است که بزرگترین سقوط از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال۱۹۹۱ است.

رویترز - زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از اتحادیه اروپا خواست تا تمامی بانکهای روسیه و نفت روسیه را تحریم کند و ضرب‌الاجلی برای پایان دادن به واردات گاز روسیه تعیین کند.

رویترز - به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، وزیر انرژی روسیه به روزنامه ایزوستیا گفت که مسکو آماده فروش نفت و فرآورده‌های نفتی به کشورهای دوست در هر محدوده قیمتی است.

رویترز - بانک جهانی در حال آماده‌سازی بسته حمایتی ۱.۵ میلیارد دلاری برای اوکراین است.

 

تصویری از تخریب شهر ماریوپل

تصویری از تخریب شهر ماریوپل

 

رد درخواست سفر اشتاین مایر به اوکراین

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان در حاشیه سفر خود به ورشو، در روز سه‌شنبه (۲۲ فروردین) از رد درخواست سفرش به کی‌یف از سوی مقامات اوکراین ابراز تأسف کرد. او گفت، به همراه آندری دودا، رئیس‌جمهوری لهستان و همتایان خود از استونی، لتونی و لیتوانی قرار گذاشته بودند برای ابراز همبستگی اروپا با اوکراین" به کی‌یف سفر کنند. رئیس‌جمهوری آلمان افزود: «من آماده این سفر بودم، اما باید درمی‌یافتم که این سفر مطلوب کی‌یف نیست».

پیش‌زمینه رد درخواست این سفر از سوی مقامات کی‌یف، اتهامات اوکراین علیه رئیس‌جمهوری آلمان است که می‌گویند در طول سال‌های گذشته، به‌ویژه در زمانی که اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان بوده است، همواره سیاستی بسیار دوستانه با روسیه را در پیش گرفته بود.

 

دیدار اعضای برجسته احزاب حاکم آلمان از اوکراین

ماری آگنس استراک سیمرمان، رئیس کمیسیون امور دفاعی پارلمان (بوندستاگ) از حزب دمکرات‌های آزاد (لیبرال‌ها)، میشائیل روت، رئیس کمیسیون روابط خارجی از حزب سوسیال‌دموکرات و آنتون هوفرایتر، رئیس کمیسیون امور اروپا راهی اوکراین شدند. این سفر به دعوت اعضای پارلمان اوکراین صورت گرفت. از سه حزب دولت ائتلافی آلمان، دو حزب دمکرات‌های آزاد و سبزها به تأکید خواستار ارسال سلاح سنگین به اوکراین هستند. حزب سوسیال‌دموکرات هم‌چنان مخالف چنین اقدامی است.

 

اتهام نسل‌کشی در اوکراین

جو بایدن روز سه‌شنبه ارتش روسیه را به «نسل کشی» در اوکراین متهم کرد و برای اولین بار از این اصطلاح برای توصیف وضعیت کشور مورد تهاجم از سوی مسکو استفاده کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفری به آیووا طی سخنانی خطاب به شهروندان کشورش گفت: «بودجه خانواده شما، توانایی شما برای پر کردن بنزین خودروِتان، هیچ‌کدام از اینها نباید به اعلان جنگ و نسل‌کشی دیکتاتوری در آن سوی جهان بستگی داشته باشد».

 

تصویری از بمباران ماریوپل

تصویری از بمباران ماریوپل

 

شکست تهاجم نظامی روسیه

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، در گفتگو با «العربیه» تأکید کرد «تهاجم نظامی روسیه به اوکراین شکست خورد».

وزیر خارجه اوکراین، سه‌شنبه ۱۲آوریل، در این مصاحبه با تأکید بر این‌که «نیروهای روسیه مجبور به عقب‌نشینی از کی‌یف شدند»، گفت: «ویرانی ایجاد شده توسط ارتش روسیه، بسیار بزرگ است». او با تأکید بر عدم تأمین جت‌های جنگنده برای اوکراین، افزود: «شدیدا به جت‌های جنگنده نیاز داریم و چشم به راه کمک کشورهای هم‌پیمان هستیم».

وزیر خارجه اوکراین گفت که مقامات این کشور در کمک به غیرنظامیان و سربازان در شهر محاصره شده ماریوپل عاجز ماندند.

 

پوتین: جنگ علیه اوکراین ادامه می‌یابد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ضمن بیان این‌که جنگ علیه اوکراین "طبق نقشه" ادامه خواهد یافت، گفت: «وظیفه ما این است که به تمام اهداف تعیین شده برسیم و آنها را اجرایی کنیم و سطح خسارات را کاهش دهیم».

پوتین انکار کرد که ارتش روسیه به‌دلیل مشکلاتش مجبور به عقب‌نشینی از مناطق بزرگی از اوکراین، از جمله مناطق حول کی‌یف بوده است وی گفت: «عملیات ما در مناطق معین اوکراین در خدمت آن بوده است که نیروها را یکپارچه سازیم، خسارتهایی را به اوکراینی‌ها وارد کنیم و زیرساخت‌های نظامی را نابود سازیم». وی تصریح کرد: «هدف این بوده است که پیش‌شرط‌های یک عملیات فعال‌تر در منطقه دونباس را فراهم سازیم».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/daba57a4-f439-434a-887a-adc6d22079a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات