728 x 90

چهل‌وسومین روز حمله روسیه به اوکراین - منطقه دونباس آماده درگیری + تصویر

درگیری در منطقه دونباس
درگیری در منطقه دونباس

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - استولتنبرگ دبیرکل ناتو می‌گوید ما سخت کار می‌کنیم تا از تشدید درگیری در اوکراین جلوگیری کنیم.

رویترز - وزیر خارجه اوکراین گفت: اوکراین به هواپیما، سیستم دفاع هوایی سنگین، خودروهای موشکی متحدان ناتو نیاز دارد.

رویترز - بروکسل - وزیر خارجه اوکراین گفت: ما به اصرار بر تحریم کامل نفت و گاز روسیه ادامه خواهیم داد.

رویترز - مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه در مورد تلاش آمریکا برای تعلیق روسیه از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد به‌دلیل گزارشهای مربوط به «نقض فاحش و سیستماتیک و نقض حقوق بشر» توسط حمله به نیروهای روسیه در اوکراین رأی خواهد داد.

رویترز - جانت یلین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه گفت که روسیه باید از مجمع اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ اخراج شود و در صورت حضور مقامات روسی، ایالات متحده «تعدادی از نشستهای گروه ۲۰» را تحریم خواهد کرد. اظهارات او در جلسه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا سؤالاتی را در مورد نقش آینده گروه ۲۰ در پی حمله روسیه به اوکراین ایجاد کرد.

رویترز - تاس به‌نقل از سفیر روسیه در آمریکا گفت: تحریمهای آمریکا علیه بانک‌های روسیه «یک ضربه مستقیم به جمعیت روسیه» است

رویترز - مجازات غرب برای مسکو به‌دلیل تهاجم این کشور به اوکراین در این هفته تشدید شد این اقدام پس از کشف غیرنظامیانی بود که از فاصله نزدیک در شهر بوچا در اوکراین توسط نیروهای روسی هدف قرار گرفته بودند.

رویترز - زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه از سیاستمداران غربی خواست تا به‌سرعت در مورد تحریم نفت روسیه به توافق برسند و شکایت کرد که شکست آنها در انجام این کار به قیمت جان اوکراینی‌ها تمام شده است.

رویترز - پنتاگون روز چهارشنبه گفت ارزیابی کرده است که اوکراین می‌تواند در جنگ علیه روسیه پیروز شود، حتی در شرایطی که مقامات آمریکایی از خطر درگیری طولانی صحبت می‌کنند.

رویترز - زلنسکی از اوکراین می‌گوید که او هم‌چنان اصرار دارد که بانک‌های روسیه به‌طور کامل از سیستم مالی بین‌المللی مسدود شوند.

 

شلیک پهپاد قاتل

شلیک پهپاد قاتل

 

رویترز - یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده روز چهارشنبه فاش کرد که تعداد کمی از اوکراینی‌ها در ایالات متحده آموزش دیده‌اند که چگونه از پهپادهای کشنده «سوییچ بلید (Switchblade)» استفاده کنند، سلاحهای یکبار مصرف که به سمت اهداف پرواز می‌کنند و در اثر برخورد منفجر می‌شوند. تعداد اوکراینی‌هایی که در حال گذراندن آموزش روی Switchblades و سایر تسلیحات هستند، کمتر از دوازده نفر هستند. آنها قبل از تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴فوریه برای برنامه‌های آموزش نظامی منظم وارد ایالات متحده شده بودند.

رویترز - وزارت دفاع روسیه می‌گوید پایگاه ذخیره سوخت اوکراین توسط موشکهای روسیه در منطقه خارکیف منهدم شد.

رویترز - یک مقام دفاعی ایالات متحده می‌گوید: به‌نظر می‌رسد قتل در بوچا عمدی و از پیش برنامه‌ریزی شده باشد.

 

فرانسه حول جنایات جنگی دست به تحقیق می‌زند

واشنگتن پست - در حالی‌که لااقل ۶کشور اروپایی به دیگر کشورهای اروپایی در اخراج دیپلمات‌های روسیه پیوستند، دادستانهای فرانسوی روز سه‌شنبه (۱۶فروردین) ۳تحقیق حول احتمال جنایات جنگی صورت گرفته توسط سربازان روسی علیه اتباع فرانسوی در اوکراین را گشودند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که فشار روی دول اروپایی برای واکنش نشان دادن به اتهامات ارتکاب جنایات جنگی توسط سربازان روسی در بوچا، حومه‌ای در شمال‌غرب کیف، افزایش یافت.

ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین که روز سه‌شنبه از طریق ویدئو برای جلسه‌یی در شورای امنیت ملل متحد صحبت می‌کرد خواستار آن شد که رهبران و سربازان روسیه به‌خاطر ارتکاب جنایت در بوچا فوراً در مقابل یک دیوان ویژه محاکمه شوند.

زلنسکی گفت، «آنها کل خانواده‌ها، بزرگ و بچه، را کشته و سعی کردند اجساد آنها را آتش بسوزانند. این کل ساختار امنیت جهانی را زیر سؤال می‌برد. آنها دارند همه چیز را نابود می‌کنند».

... از زمان حملهٔ روسیه به اوکراین، از بیش از ۱۰۰ دیپلمات روس در نزدیک به ۱۲کشور خواسته شده که مناصب خود را ترک کنند و استونی، لتونی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد، ایتالیا و دانمارک آخرین کشورهایی بودند که دست به اخراج دیپلماتها زدند...

... روز سه‌شنبه جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیهٔ اروپا گفت که تصمیم گرفته که ”برخی از مقامات هیأت دائمی فدراسیون روسیه در اتحادیهٔ اروپا را به‌خاطر فعالیت‌های مغایر با استاتو دیپلماتیک‌شان اشخاص نامطلوب نامگذاری کند“ . اتحادیهٔ اروپا ۱۹تن از اعضای این هیأت را اشخاص نامطلوب اعلام نمود.

مقامات فرانسوی گفتند که جنایات احتمالی [علیه اتباع فرانسوی در اوکراین] شامل ”حملات عمدی به غیرنظامیانی است که در خصومتها شرکت ندارند“، ”حملات عامدانه که موجب آسیب روانی می‌شود“، آسیب رساندن یا تخریب عامدانهٔ املاک غیرنظامی، و محروم ساختن غیرنظامیان از مواد حیاتی برای بقایشان می‌باشد. به‌دنبال تصاویر ویرانی بوچا در هفتهٔ گذشته، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در توئیتر گفت که ”مقامات روسیه باید به این جنایات پاسخ دهند“ .

 

انتقال نیروهای ارتش روسیه به دونباس

انتقال نیروهای ارتش روسیه به دونباس

 

روسیه برای حمله عمده به منطقه دونباس آماده می‌شود

نیروهای مسلح اوکراین در در چهل و دومین روز جنگ طی بیانیه‌یی گفت که نیروهای روسیه برای حمله به منطقه دونباس در شرق اوکراین آماده می‌شوند. هدف ارتش روسیه تصرف کامل منطقه دونتسک و لوهانسک است که جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه در آن خود را مستقل از اوکراین خوانده‌اند. در این اطلاعیه آمده است که نیروهای اوکراینی در حال جمع‌آوری و انجام عملیات شناسایی» هستند. بر اساس این اطلاعیه، تلاش اصلی نیروهای روسیه بر شکستن خطوط دفاعی نیروهای اوکراینی در منطقه دونتسک متمرکز است. روس‌ها هم‌چنین در تلاش هستند تا کنترل کامل شهر ماریوپل را در دست بگیرند.

 

گلوله باران خارکیف

گلوله باران خارکیف

 

گلوله‌باران خارکیف در شمال شرق اوکراین

نیروهای روسیه از خطوط راه‌آهن برای انتقال سریع محموله‌های نظامی استفاده می‌کنند و مقادیری تسلیحات و سایر تجهیزات جدید از ایستگاه والوکی در بلگورود روسیه بارگیری شده و به ایستگاه راه‌آهن کوپیانسک در شمال شرقی اوکراین رسیده است.

نیروهای اوکراینی اوسوکوریوکا در نزدیکی خرسون در جنوب اوکراین را از نیروهای روسی پس گرفتند.

هم‌چنین مقامات محلی در شرق اوکراین می‌گویند که شهرک لوسووا در منطقه خارکیف هدف حملات موشکی نیروهای روسیه قرار گرفته است. سرهی زلنسکی، شهردار لوسووا، شامگاه چهارشنبه گفت که هنوز گزارشی درباره شمار کشته‌شدگان و مجروحان این حملات به دست او نرسیده است. هم‌چنین هنوز مشخص نیست که نیروهای روسیه چه اماکنی را در این شهر هدف قرار داده‌اند.

 

گلوله باران شهر ماریوپل

گلوله باران شهر ماریوپل

 

۵هزار کشته در ماریوپل

شهردار شهر محاصره‌شده ماریوپل روز چهارشنبه ۱۷فروردین اعلام کرد که بیش از ۵هزار شهروند غیرنظامی در این بندر جنوب اوکراین در حملات نیروهای روس کشته شده‌اند. به‌گفته وادیم بویچنکو، نیروهای روس حتی بیمارستانها را بمباران می‌کنند که در یک مورد ۵۰نفر جان باختند. شهردار ماریوپل هم‌چنین گفت که از میان بیش از ۵هزار قربانی حملات روسیه در این شهر ۲۱۰نفر آنها کودک هستند.

 

ایتالیا از تصمیم اتحادیه اروپا درباره تحریم گاز روسیه تبعیت خواهد کرد

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا چهارشنبه (۱۷فروردین) تصریح کرد که این کشور آمادگی دارد تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه گاز روسیه، حتی ممنوعیت آن‌که البته در این مقطع صحبتی از آن نیست، را به اجرا در آورد. این در حالیست که ایتالیا وابستگی زیادی به گاز وارداتی دارد. ۹۵درصد گاز مصرفی ایتالیا وارداتی است و حدود ۴۰درصد آن از روسیه تأمین می‌شود.

حمله روسیه به اوکراین - 0

حمله روسیه به اوکراین - 1

حمله روسیه به اوکراین - 2

حمله روسیه به اوکراین - 3

حمله روسیه به اوکراین - 4

حمله روسیه به اوکراین - 5

حمله روسیه به اوکراین - 6

حمله روسیه به اوکراین - 7

حمله روسیه به اوکراین - 8

حمله روسیه به اوکراین - 9

حمله روسیه به اوکراین - 10

حمله روسیه به اوکراین - 11

حمله روسیه به اوکراین - 12

حمله روسیه به اوکراین - 13

حمله روسیه به اوکراین - 14

حمله روسیه به اوکراین - 15

حمله روسیه به اوکراین - 16

حمله روسیه به اوکراین - 17

حمله روسیه به اوکراین - 18

حمله روسیه به اوکراین - 19

حمله روسیه به اوکراین - 20

حمله روسیه به اوکراین - 21

حمله روسیه به اوکراین - 22
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e824a891-70af-4e85-b535-b4b8fd54e4f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات