728 x 90

چهل‌وهفتمین روز حمله روسیه - نبردهای سنگین در راه است + تصویر

حملات فاجعه بار ارتش روسیه به مناطق شهری اوکراین
حملات فاجعه بار ارتش روسیه به مناطق شهری اوکراین

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز دوشنبه در پاسخ به این سؤال که آیا اتحادیه اروپا آماده بررسی تحریم نفت روسیه در پاسخ به حمله مسکو به اوکراین است، گفت: تحریمهای بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه یک گزینه است.
رویترز - نیروهای مسلح اوکراین روز دوشنبه خود را برای حمله جدید روسیه آماده کردند، زیرا انفجارهای قوی شهرهای جنوب و شرق را لرزاند، این در حالی است که رهبر اتریش قصد دارد با ولادیمیر پوتین، ملاقات کند و خواستار پایان درگیری شود.
رویترز - رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی به کارزار خستگی‌ناپذیر خود برای جلب حمایت بین‌المللی و حمایت از هموطنان خود ادامه داده و هشدار داد که هفته آینده مهم و پرتنش خواهد بود. زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی در اواخر شب گفت: «روسیه حتی بیشتر خواهد ترسید. از شکست می‌ترسد. می‌ترسد که حقیقت به‌رسمیت شناخته شود. نیروهای روسی به‌عملیات‌های بزرگ‌تری در شرق کشور ما دست خواهند زد. آنها ممکن است از موشکهای بیشتر و حتی بمبهای هوایی بیشتر استفاده کنند. اما ما برای اقدامات آنها آماده می‌شویم. ما پاسخ خواهیم داد».
رویترز - آژیرهای حمله هوایی اوایل روز دوشنبه در سراسر اوکراین شنیده شد.
رویترز - ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: «احتمالاً دشمن برای ایجاد اختلال در عرضه کالا به مکانهای درگیری، به حمله به تأسیسات زیرساخت‌های حمل ونقل در اوکراین برای نابودی یا از کار انداختن آنها ادامه خواهد داد». این بیانیه افزود: نیروهای روسیه به تهاجم خود برای کنترل کامل بر شهر جنوبی ماریوپول ادامه می‌دهند و به‌دنبال یورش به کارخانه آهن و فولاد و بندر دریایی می‌باشند.
رویترز - رسانه‌های اوکراینی روز یکشنبه گزارش دادند که مجموعه‌یی از انفجارهای قوی در شهر خارکیف در شمال شرقی اوکراین و میکولایف در نزدیکی دریای سیاه در بخش جنوبی این کشور شنیده شد.
رویترز - زلنسکی گفت که به نیروهای مسلح خود اعتماد دارد، اما متأسفانه این اطمینان را ندارم که همه چیزهایی را که نیاز داریم از ایالات متحده دریافت خواهیم کرد.
رویترز - زلنسکی در مصاحبه‌یی که از شبکه سی‌بی‌اس پخش شد، گفت: «آنها باید طوری به اوکراین سلاح بفرستند که انگار از خود و مردم خود دفاع می‌کنند». آنها باید این را بفهمند. اگر سرعت نگیرند، تحمل این فشار برای ما بسیار سخت خواهد بود».
رویترز - اتحادیه اروپا روز جمعه واردات زغال‌سنگ روسیه را در میان سایر محصولات ممنوع کرد، اما هنوز به واردات نفت و گاز از روسیه دست نزده است.

رویترز - جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در حالی که اوکراین به‌دنبال کمکهای نظامی بیشتر از غرب است، گفت: آمریکا متعهد به ارائه «سلاحهای مورد نیاز» اوکراین برای دفاع از خود در برابر روسیه متعهد است.
رویترز - سخنگوی دولت اتریش گفت، کارل نهمر، صدراعظم اتریش روز دوشنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به روسیه سفر خواهد کرد.
رویترز - اوکراین گفت که به‌دنبال دور دیگری از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو و کمک نظامی بیشتر از متحدانش است در حالی است که برای حمله بزرگ روسیه به شرق کشور آماده می‌شود.

 

عضو پارلمان اوکراین از بایدن دعوت کرد تا به اوکراین سفر کند

فاکس نیوز (۲۱فروردین)- کی‌را رودیک نماینده پارلمان اوکراین، از رئیس‌جمهور بایدن دعوت کرد تا با یک «حرکت جسورانه» مانند نخست‌وزیر انگلستان بوریس جانسون، در خیابانهای کی‌یف قدم بزند. رودیک روز یکشنبه به برنامه زنده فاکس نیوز گفت، این حرکت «واقعاً نشانی از همبستگی» خواهد بود.

جانسون روز شنبه در یک نشست غیرمنتظره با ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف شرکت کرد. دفتر جانسون گفت، این دیدار «نمادی از همبستگی با مردم اوکراین» بود. این نشست یک روز پس از آن برگزار شد که جانسون متعهد به دادن ۱۳۰میلیون دلار دیگر تجهیزات نظامی با کیفیت بالا به اوکراین شد.

رودیک این حرکت را «نشاط بخش» و «بسیار انگیزاننده» خواند و افزود که «همه جانسون را به‌خاطر این دیدار تحسین می‌کنند، زیرا احتمالاً ترسناک بوده است».

او ادامه داد، «من مطمئناً می‌دانم که تیم های امنیتی او به او توصیه می‌کردند که این بازدید را انجام ندهد، ولی او وارد شد و این کار را کرد. این چیزی است که جهان از رهبران انتظار دارد، اقدامات جسورانه انجام دهند»...

 

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور اوکراین درباره تحریم‌های بیشتر بحث و تبادل نظر کردند

رویترز - روز یکشنبه ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در توئیتی نوشت: در تماسی با اولاف شولتز صدراعظم آلمان، درباره تحریم‌های احتمالی بیشتر علیه روسیه بحث و گفتگو کرده است. زلنسکی خواهان ممنوعیت واردات گاز و نفت از روسیه شده است، اما تاکنون آلمان در برابر فشار برای انجام این کار مقاومت کرده است.

روز جمعه شولتز گفت: در سال جاری آلمان می‌تواند واردات نفت روسیه را پایان دهد؛ اما توقف واردات گاز سخت‌تر خواهد بود، زیرا این کشور باید زیرساختهایی برای واردات گاز از منابع جایگزین بسازد.

نفت روسیه ۲۵درصد از واردات آلمان را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با ۳۵درصد قبل از حمله ۲۴فوریه کاهش یافته است. واردات گاز آلمان از روسیه از ۵۵درصد به ۴۰درصد و واردات زغال‌سنگ از ۵۰درصد به ۲۵ کاهش یافته است... .

 

ولودیمیر زلنسکی: هفته آینده مانند هر هفته در جنگ حیاتی است

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه خود (۲۱فروردین) گفت: «نیروهای روسیه در عملیات‌های بزرگتری در شرق کشور ما شرکت می‌کنند». وی روسیه را به تلاش برای فرار از مسئولیت جنایت جنگی متهم کرد.
رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «وقتی کسی شجاعت پذیرش اشتباهات خود، عذرخواهی، سازگاری با واقعیت و یادگیری را نداشته باشد، تبدیل به هیولا می‌شود و هنگامی که جهان آن را نادیده می‌گیرد، این هیولاها هستند که تصمیم می‌گیرند جهان را با خود سازگار کنند». وی افزود: «اوکراین همه این‌ها را متوقف خواهد کرد». زلنسکی تأکید کرد که روزی فرا خواهد رسید که روسیه باید همه چیز را بپذیرد. حقیقت را بپذیرد. وی بار دیگر از کشورهای غربی از جمله آلمان خواست تا کمکهای بیشتری به اوکراین ارائه دهند.

 

تحقیقات مستقل کانادا در اوکراین

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، گفت که دولت او از انجام تحقیقات برای مستند کردن جنایات جنگی در اوکراین حمایت می‌کند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، را مسئول این جنایات می‌داند. وی روز یکشنبه (۲۱فروردین) در مصاحبه‌یی با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: «واضح است که پوتین به‌طور سیستماتیک شهروندان غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد، خواه در بیمارستانها، خواه در ایستگاه قطار یا زایشگاه. این یکی از دلایلی است که کانادا جزو اولین کشورهایی بود که از دیوان کیفری بین‌المللی خواست تا به جنایات جنگی پوتین رسیدگی کند».

وی افزود، «بازرسان کانادایی در حال تشکیل پرونده در این زمینه هستند تا مردم متوجه شوند نه تنها این اشتباه وحشتناک منجر به نقض حاکمیت ملی یک کشور دیگر شده و یک بی‌ثباتی عظیم جهانی را به‌وجود آورده که بر قیمت‌های غذا و انرژی در سراسر جهان تأثیر گذاشته، بلکه این مجموعه‌یی از جنایات جنگی است که پوتین به‌طور عمدی مرتکب می‌شود و باید جوابگوی آن باشد».

حمله روسیه به اوکراین - 0

حمله روسیه به اوکراین - 1

حمله روسیه به اوکراین - 2

حمله روسیه به اوکراین - 3

حمله روسیه به اوکراین - 4

حمله روسیه به اوکراین - 5

حمله روسیه به اوکراین - 6

حمله روسیه به اوکراین - 7

حمله روسیه به اوکراین - 8

حمله روسیه به اوکراین - 9

حمله روسیه به اوکراین - 10

حمله روسیه به اوکراین - 11

حمله روسیه به اوکراین - 12

حمله روسیه به اوکراین - 13

حمله روسیه به اوکراین - 14

حمله روسیه به اوکراین - 15
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ba3c3de-1182-4c1e-a4e5-23d7ddc271dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات