728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۹۰

چهل و سومین روز قیام، تظاهرات و درگیری جوانان در شهرهای مختلف

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۹۰

چهل و سومین روز قیام، تظاهرات و درگیری جوانان در شهرهای مختلف

 

روز جمعه ۶آبان در چهل و سومین روز قیام همزمان با خیزش در زاهدان و سراوان و ایرانشهر و مهاباد، مردم در گالیکش گلستان در حمایت از مردم زاهدان، بعد از نماز جمعه دست به تظاهرات زدند. در شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان جوانان، پاسگاه گوهر کوه را با آر.پی.جی مورد تهاجم قرار دادند. در مهاباد درگیریها تا پاسی از شب ادامه داشت و مردم در خیابانهای مختلف در مقابله با نیروهای سرکوبگر سنگر بندی کردند.

 

در تهران جوانان شجاع در خیابان پیروزی پایگاه بسیج را با کوکتل به آتش کشیدند و در شمیران نو یک خودروی پراید گشت بسیج را آتش زدند و در تهرانسر با آتش زدن سطلهای زباله خیابان را بستند. در تهرانپارس در ساعت ۲۱ فریادهای مرگ بر دیکتاتور از پنجره‌ها شنیده می‌شد.

 

مردم در بابل مراسم چهلم شهید قیام میلاد زارع را با تظاهرات و سر دادن شعارهای ضدحکومتی گرامی داشتند و در مقابل مزدوران بسیج که به تظاهرات حمله کردند شعار «بسیجی جیره خور آخرشه خوب بخور» سر دادند. در قصر شیرین مردم و جوانان در مراسم خاکسپاری افشین آشام، شهید قیام، با شعار مرگ بر خامنه‌ای تظاهرات کردند و بانک سپه توسط جوانان به آتش کشیده شد. در فلاورجان جوانان شورشگر دفتر امام جمعه خامنه‌ای را آتش زدند. در میاندواب و مریوان تظاهرات شبانه با روشن کردن آتش گسترده در خیابان‌ها برگزار شد. در کوی دانشگاه تبریز و خیابان شاهپور آبادان و در اراک تظاهرات شبانه با شعار مرگ بر دیکتاتور برپا شد. جوانان بروجن یک خودروی نیروی انتظامی را واژگون کردند.

 

در تنکابن نیروهای سرکوبگر به تظاهرات شبانه مردم تیراندازی کردند و جوانان شجاع به جنگ و گریز با آنها پرداختند. در بروجرد مردم با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» تظاهرات کردند. در سنندج یک جوان ورزشکار به‌نام اشکان مروتی در اثر گلوله پاسداران مجروح شد. در اراک مأموران جنایتکار خامنه‌ای به جوانانی که در خیابان شریعتی برای بزرگداشت یکی از شهدای قیام به‌نام مهرشاد شهیدی شمع روشن کرده بودند حمله کرده و گروهی را دستگیر کردند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ آبان ۱۴۰۱ (۲۹ اکتبر۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/172c9f4c-4a2f-4990-9121-1a5781c8ebcb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات