728 x 90

چشم‌انداز تاریک و روند فروپاشی اقتصادی

چشم‌انداز تاریک و روند فروپاشی اقتصادی
چشم‌انداز تاریک و روند فروپاشی اقتصادی

اخیراً مرکز آمار رژیم گزارشی را منتشر کرد که وضعیت بیکاری در ایران را از دیدگاهی دیگر به تصویر کشیده است، بر اساس داده‌های مرکز آمار رژیم، بیش از یک میلیون نفر از ساکنان تهران در سال ۱۳۹۹ بدون داشتن شغل، برای خود درآمدزایی کرده‌اند.

در گزارشی که روزنامه حکومتی همشهری روز پنج‌شنبه، ششم آبان۱۴۰۰، بر اساس گزارش اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده آمده است: ۱۰درصد جمعیت بالای ۱۵سال تهران در سال۱۳۹۹ دارای درآمد بدون شغل بوده‌اند.

طبق این گزارش، جمعیت این گروه در مقایسه با سال پیش حدود ۸۴هزار نفر افزایش یافته و به یک میلیون و ۱۴۵هزار نفر رسیده است.

روزنامه حکومتی همشهری در گزارش خود احتمال داده که این افراد «از محل واسطه‌گری» کسب درآمد کرده‌اند.

بر اساس بخش دیگری از این گزارش، از ۱۴میلیون نفر جمعیت استان تهران، ۱۱میلیون نفر، افراد بالای ۱۵سال و در واقع جمعیت فعال هستند اما از این ۱۱میلیون نفر، فقط ۴میلیون و ۳۷۹هزار نفرشان شاغل هستند و حدود شش و نیم میلیون نفر باقی مانده را دانش‌آموزان، دانشجویان، افراد خانه‌دار، افراد بیکار و افرادی که شغل ثابت نداشته، اما درآمد دارند، تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش در سال‌های۹۸ و ۹۹ یک میلیون و ۳۰۰هزار شغل در کشور از بین رفته است.

این در حالی است که تهران، بزرگ‌ترین قطب صنعتی کشور است اما اکنون به قطب کارهای خدماتی و دلالی تبدیل شده است! تا جایی که ۷۲درصد درآمد استان تهران ناشی از انجام کارهای خدماتی و واسطه‌گری، است، یعنی درآمدزایی بدون تولید! روندی که اقتصاد ملی را لحظه به لحظه از درون پوک و تولید ملی را نابود می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/678789ae-e9be-4133-b90a-43161f374fae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات