728 x 90

چرا کادر درمان مهاجرت می‌کند؟

مردم ایران شرایط سختی را می‌گذرانند، کرونا شرایط زندگی را بسیار سخت‌تر کرده، به‌ویژه برای کادر درمان. در چنین شرایطی چرا کادر درمان از ایران مهاجرت می‌کند؟ کافی است تنها نگاهی به اعتراف‌های رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی بیندازید تا وخامت شرایط کادر درمان مشخص شود.

شبکه افق رژیم ۲آذر۱۴۰۰: «ببینید تو که به این نکته که معیشت پزشکان باید به‌عنوان یک جزعی از جامعه هم باید مورد توجه قرار بگیره پاکستان تقریباً یک عددی حول‌وحوش ۱۲برابر ما عربستان ده برابر ما کشوری مثل ترکیه ۱۵برابر ما عراق ۲۰برابر ما عربستان عرض کردم ده برابر و کشوری مثل امارات که حالا شاید به‌نوعی در گزارش شما هم بود که بیشترین حجم مهاجرت را شامل میشه بیش از ۲۵برابر ما فقط ویزیت پرداختی به جامعه پزشکی هست

شاید مردم ندانند یازده‌هزار پزشک همین‌ الان در این مملکت حضور دارند دارند کار می‌کنند که عددی بین سه تا چهار میلیون تومان دریافتی دارند یعنی حتی زیر عدد مصوب کارگری». .

این در شرایطی است که دریافتی یک پزشک در ایران چند برابر کمتر از پزشکان در دیگر کشورهای جهان است؛ اما باید چند برابر آنها نیز کار کنند.

تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱ آذر۱۴۰۰:

«ما الآن تعداد پزشک فعالمان یک‌چیزی حدود صد هزارتا بیشتر نیست یعنی دور و اطراف صدهزار تاست و این یعنی چی؟ یعنی ما وقتی می‌خواهیم با کشورهای دیگه مقایسه کنیم باید تبدیل کنیم به سرانه که قابل‌مقایسه باشه، سرانه این میشه حدود ۱۲ دوازده به ازای هر ده‌هزار نفر یا ۱۲۰ به ازای صد هزار نفر حالا ما همان با ۱۲ می‌رویم. دوازده اگر شما دوازده را مبنا بگیرید نه ۱۵ یا ۱۶ یی که آقای دکتر فرمودند ما کمبودمان خیلی قابل توجه هست».

این در حالی است که اگر یک پزشک ۲فرزند داشته باشد و آنها فقط تخم‌مرغ آب‌پز و نان بخورند، هزینه‌ٔ خوراک آنها از ۳میلیون تومان هم فراتر خواهد رفت!

رژیم آخوندی شرایط را برای مردم غیرقابل‌تحمل کرده است. نظام ولایت هرگز برای تغییر این وضعیت کاری نخواهد کرد، تنها راه برقراری حکومتی است که اموال مردم را برای رفاه و سلامتی آنها هزینه کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab2e8074-2376-4fff-aba6-c648c5160fd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات