728 x 90

چرا آخوندها در آخرین روشهای فریبنده خود از شاه مُرده استفاده می‌کنند؟

قیام در ایران خاموش نمی‌شود
قیام در ایران خاموش نمی‌شود

آمریکن تینکر روز ۳۰خرداد در مطلبی نوشت: آخوندهای ایران عجیب و غریب هستند. اکنون برخی آشکارا شاه را در آغوش می‌گیرند. چرا آخوندها در آخرین روشهای فریبنده خود از شاه مرده استفاده می‌کنند؟ همه می‌دانند که در ایران، اپوزیسیون قدرتمند سازمان مجاهدین خلق ایران وجود دارد.

 

آمریکن تینکر افزود: ایران، کشوری پر از تاریخ و تمدن، شاهد سه انقلاب بزرگ اجتماعی در مسیر استقرار استقلال، آزادی و دولت مبتنی بر قانون و رأی مردم بوده است. اما تا به امروز، با وجود تلاش‌های فراوان و فداکاریهای سنگین، مردم ایران هنوز به این هدف نرسیده‌اند و هر بار در دیکتاتوری فرو رفته‌اند.

حکومتهای مستبد رضا شاه و محمدرضا شاه به‌دنبال کمبودهایی که در انقلاب مشروطه در فاصله سالهای ۱۹۰۵ و ۱۹۱۱ و جنبش ملی شدن نفت به رهبری دکتر محمد مصدق در سال ۱۹۵۱ بر سر کار آمدند. اولی (حکومت رضا شاه) منجر به ۱۶سال حکومت دیکتاتوری شد و دومی (حکومت محمدرضا شاه) که با کودتایی به رهبری آمریکا و انگلیس در سال۱۹۵۳ بر سر کار آمد منجر به یک دوره حکومت استبدادی ۳۷ساله شد. انقلاب اجتماعی عظیم و در عین‌حال کم عمق سال ۱۹۷۹ علیه دیکتاتوری وابسته به شاه، که توسط خمینی، ربوده شد، همه امیدهای مردم ایران را برای استقرار سرانجام آزادی و رفاه از بین برد.

پس از ۴۳ سال، جامعه ایران ناآرام و متلاطم است، در آستانه انقلابی دیگر.

از شهرهای تبریز تا آبادان و اصفهان تا خوزستان، شهرکرد و بختیاری، در سراسر ایران، نشانه‌هایی وجود دارد که چنین موردی را اثبات می‌کند. ولی‌فقیه رژیم حاکم هیچ راهی برای فرار از این بحرانهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی، منطقه‌یی و بین‌المللی ندارند و نمی‌توانند با روشهای گذشته خود به حکومت خود ادامه دهند. و جامعه ایران دیگر وضع موجود را نخواهد پذیرفت.

 

مذاکرات هسته‌یی بین جامعه جهانی و ایران به بن‌بست کامل رسیده است. تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران ادامه دارد. صبر اجتماعی به پایان رسیده است و هیچ راه‌حل مسالمت‌آمیزی برای برون‌رفت از این معضل وجود ندارد.

رژیم تئوکراتیک آخوندها برای مهار این جامعه ناآرام که بارها و بارها در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۰۹، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به خیابان‌ها آمده است، همه کارت‌های خود را بازی کرده است.

مردم ایران در آذر ۱۳۹۶ و دیماه ۱۳۹۷ با سر دادن شعار «اصلاح طلبان، اصول‌گرایان! بازی تمام شد!» به یک طرح طولانی‌مدت بین دو جناح رژیم با هدف فریب عموم مردم پایان داد.

با این حال، دستگاه اطلاعاتی آخوندها و سپاه پاسداران به‌عنوان بازوان رژیم، با سرکوب شدید نارضایتی‌های اجتماعی و از طریق صدور تروریسم و ​​بی‌ثباتی در سراسر منطقه، حاکمیت خود را دست نخورده حفظ می‌کنند.

 

اکنون عناصر خاصی در داخل آخوندها با شعار «رضا شاه، روحت شاد» دست به ابتکار جدیدی زده‌اند. هدف آنها منحرف کردن موج کنونی نارضایتی اجتماعی از طریق فرستادن مردم به جستجوی سرابی جدید است: احیای حکومت سلطنتی در ایران. تمرکز آنها بر نفوذ عناصر رژیم به صفوف معترضان امروزی است، بنابراین حتی آنها شروع به سر دادن این شعار کرده‌اند.

سؤال این است که چرا آخوندها در آخرین روشهای فریبنده خود از شاه مرده استفاده می‌کنند؟ هدف پشت این شعار که هیچ چیز را نشان نمی‌دهد، به گذشته منتهی نمی‌شود و راهی به آینده نمی‌دهد چیست؟

پاسخ چیزی جز منحرف کردن عموم مردم در جستجوی یک علت گمشده نیست. در نتیجه آن رسانه‌هایی که خواسته یا ناخواسته به رضا پهلوی پسر شاه که حدود ۴۳سال پیش سرنگون شد، پوشش می‌دهند، به وضعیت موجود کمک می‌کنند. این مساوی است با نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران، همراه با تروریسم و بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه.

آخرین پهلوی زنده سازمانی ندارد. او در طول زندگی خود هیچ شغلی نداشته است و به‌معنای واقعی کلمه جز رفتن به تعطیلات با پول دزدیده شده از مردم ایران هیچ کاری انجام نداده است.

همه می‌دانند که در ایران، اپوزیسیون قدرتمند سازمان مجاهدین خلق ایران وجود دارد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا اخیراً از پایگاه اصلی این اپوزیسیون بازدید کرد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da99ee14-58db-43bf-aa30-6404b000ef54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات