728 x 90

چاک شومر: رژیم ایران با نیروهای نیابتی‌اش «شیطان واقعی» در خاورمیانه است

چاک شومر
چاک شومر

چاک شومر، قانونگذار ارشد مجلس سنای آمریکا، روز یکشنبه ۷مرداد، در مصاحبه‌یی با شبکه خبری سی‌بی‌اس در واکنش به حمله راکتی حزب‌الله به اسراییل که در روز شنبه صورت گرفت رژیم ایران را به ادامه جنگ‌افروزی از طریق نیروهای نیابتی‌اش در منطقه متهم کرد و رژیم ایران را «شیطان واقعی» در خاورمیانه توصیف کرد.

چاک شومر با اشاره به این‌که قربانیان حمله مرگبار حزب‌الله کودکان بودند این حمله را محکوم کرد و اظهار داشت حزب‌الله لبنان اهمیتی برای جان انسان‌ها قائل نیست.
پیش از این چاک شومر، روز ۲۴ اسفند در مجلس سنا خواستار استعفای نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام در اسراییل شده بود.
 

خاطرنشان می‌شود روز شنبه بر اثر اصابت موشک به یک زمین فوتبال شهر دروزی مجدل شمس در بلندیهای جولان ۱۱ کودک و نوجوان کشته، یک تن مفقود و ۲۰تن مجروح شدند که حال ۳تن از آنها وخیم گزارش‌شده است.
سخنگوی ارتش اسراییل شامگاه شنبه ضمن تأیید این حمله اعلام کرد تحقیقات میدانی نشان می‌دهند یک موشک از نوع فلق-۱ ساخت رژیم ایران با کلاهکی حاوی ۵۳کیلو گرم مواد منفجره، به این محل شلیک شده است.
حزب‌الله لبنان مسئولیت این حمله را رد کرد، اما منابع اطلاعاتی آمریکا و ارتش اسراییل تأکید کردند این حمله توسط حزب‌الله صورت گرفته است. سخنگوی ارتش اسراییل افزود: هیچ گروه دیگری بجز حزب‌الله چنین موشک‌هایی را در اختیار ندارد.
ساعاتی پس از این حمله، جنگنده‌های ارتش اسراییل چندین شهر و شهرک، از جمله شبریچه، برج شمالی، بـِقاع، کفر کلا، رب الثلاثین، خیام و طیر حرفا در جنوب و در عمق خاک لبنان را هدف قرار دادند.

به گزارش سایت العالم رژیم، پس از شلیک موشک فلق ۱ توسط حزب‌الله به یک محل ورزشی نوجوانان در خاک اسراییل سفیر رژیم آخوندی در بیروت نوشت: وقوع جنگ را «انتظار نداریم» و با توجه به معادلات قوا در منطقه احتمال آن را بسیار اندک می‌دانیم. گسترش درگیریها را «نمی‌خواهیم» زیرا نظام همواره درصدد کاستن از تنشها در منطقه است.
وی افزود دشمنان باید حساب کار خودشان را بکنند که با امکانات و قدرتی که در اختیار داریم، برای دفاع از مقاومت چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/003fc1b0-a50b-4c13-8676-11c0f7b34fe7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات