728 x 90

چارلز کوپر: آمریکا پیشرفته‌ترین ناوگان پهپادی در جهان را در خاورمیانه ایجاد خواهد کرد

رزمناو موشک هدایت شونده کلاس
رزمناو موشک هدایت شونده کلاس

چارلز کوپر؛ فرمانده ناوگان پنجم آمریکا خبر از ایجاد بزرگترین و پیشرفته‌ترین ناوگان پهپادی جهان با ۱۰۰سکو در خاورمیانه را داد.
وی که روز یکشنبه ۳۱مرداد در گفتگویی با روزنامه الأیام بحرین شرکت کرده بود با اشاره به این‌که بیش از ۹هزار قطعه سلاح در سال گذشته در منطقه ضبط شده که تمامی آنها از طرف رژیم ایران برای شبه‌نظامیان حوثی ارسال شده بودند گفت که مقدار تسلیحات ضبط‌شده در سال گذشته، ۹برابر بیشتر از مقدار تسلیحات کشف‌شده در سال۲۰۲۰ بوده است.
وی در این گفتگو دلیل ایجاد این ناوگان جدید در خاورمیانه را «شناسایی و مقابله با هر گونه فعالیت‌های ضد ثبات و امنیت در گذرگاههای دریایی» اعلام کرد.
کوپر در ادامه این مصاحبه هم‌چنین اضافه کرد: «این منطقه به‌دلیل تأمین انرژی و سوخت جهان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و نقش ما در اینجا تسهیل تجارت جهانی به‌ویژه از طریق حفظ امنیت سه گذرگاه دریایی مهم واقع در این منطقه است. چنین مأموریتی اهمیت همکاری کشورهای متحد در منطقه را آشکار می‌کند و در آینده کشورهای بیشتری به ائتلاف‌های منطقه‌یی جهت برقراری امنیت پایدار دریایی در خاورمیانه خواهند پیوست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30ade0f9-b58c-4c31-92da-507f8f782782"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات