728 x 90

پیوند رضا پهلوی با سرکرده شکنجه‌گران ساواک شاه

اطلاعیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران
اطلاعیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

در گزارشهای منتشر شده از گردهمایی طرفداران سلطنت در لوس آنجلس که در آن رضا پهلوی سخنرانی کرد، عکسی از پرویز ثابتی (مقام امنیتی شاه) به چشم می‌خورد که نشان از شرکت او در این گردهمایی در روز شنبه ۲۲بهمن ۱۴۰۱ داشت. برای اولین بار است که پس از سرنگونی دیکتاتوری سلطنتی رئیس اداره سوم ساواک شاه، در میان جمعی از ایرانیان به‌صورت علنی خود را نشان می‌دهد. حضور و انتشار تصویر سرکرده شکنجه‌گران شاه در جمعی که سخنران آن رضا پهلوی بود نه تصادفی است و نه بدون هدف.

شرایطی که استبداد مذهبی ولایت فقیه بر جامعه و کشور تحمیل کرده و کشتارهای جنایتکارانه‌ای که جمهوری اسلامی طی چهل و چهار سال گذشته مرتکب شده، به اضافه غارتگری کارگزاران نظام حاکم و تحمیل فقر و فلاکت به اکثریت قاطع مردم، ایران بازماندگان و طرفداران دیکتاتوری سلطنتی را به این گمان واهی رسانده که حافظه تاریخی جامعه مخدوش گردیده و به خیال تحمیل خود بر جنبش انقلابی مردم ایران افتاده‌اند. واقعیت این است که اگر تحمیل خمینی بر انقلاب ضدسلطنتی یک تراژدی برای مردم ایران بود تصورات طرفداران نظام سابق چیزی بیش از یک کمدی مبتذل نیست.

طرفداران دیکتاتوری سلطنتی می‌خواهند با حضور رضا پهلوی و پرویز ثابتی این پیام را به مردم ایران و به‌ویژه به نیروهای انقلابی که آثار شکنجه هنوز بر پیکر آنان به جا مانده برسانند که انتقام انقلاب بهمن ۱۳۵۷ را خواهند گرفت. خیال برگرداندن بساط، گذشته تصوری خام و ابلهانه است که خروجی آن تنها و تنها به سود ولایت اهریمنی خامنه‌ای است.

پرویز ثابتی سرکرده شکنجه‌گران ساواک شاه بوده و تنها یک نمونه از جنایتهای او دستور قتل ۹ زندانی سیاسی در فرودین سال۱۳۵۴ در تپه‌های اوین است که دوران محکومیت خود را می‌گذراندند. از این جهت پرویز ثابتی یک قاتل است و باید در یک دادگاه عادلانه محاکمه شود هنوز صدها زندانی سیاسی دادخواه زنده هستند و آمادگی دارند که در این دادگاه شهادت دهند.

سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران

شنبه ۲۹بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸فوریه ۲۰۲۳

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0949690-9438-4412-b6f6-ca603176e1e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات