728 x 90

پیشنهاد یک پیمان بین‌المللی برای مقابله با بحرانهای سلامتی و بهداشتی جهان در آینده

کرونا در جهان
کرونا در جهان

رهبران بیش از ۲۰کشور جهان روز سه‌شنبه ۱۰فروردین، به همراه رئیس شورای اتحادیه اروپا و رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار تهیه یک پیمان بین‌المللی بیماریهای همه‌گیر برای مقابله با بحرانهای سلامتی و بهداشتی جهان در آینده شدند.
یورونیوز روز سه‌شنبه ۱۰فروردین، طی گزارشی نوشت، ۲۰کشور از رهبران جهان از پنج قاره جهان، از جمله امانوئل ماکرون، آنگلا مرکل و بوریس جانسون از اروپا، مون جه این رئیس‌جمهوری کره جنوبی از آسیا، سباستین پینه را شیلیایی از آمریکای جنوبی و سیریل رامافوسا از آفریقای جنوبی پیشنهاد یک بیانیه مشترک برای بحرانهای سلامتی و بهداشتی را مطرح کرده‌اند.
در این بیانیه بر این نکته تأکید شده است که شیوع همه‌گیری کووید۱۹ نشان داد که جهان نیاز به یک تعهد و پیمان مشترک جهانی برای مبارزه با همه‌گیری در بالاترین سطوح سیاسی را دارد.
هدف اصلی تهیه این پیمان پیش‌بینی بهتر، پیشگیری و پاسخ به موارد بیماریهای همه‌گیر در سطح جهانی خواهد بود.
شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در یک نشست خبری در روز سه‌شنبه به همراه رئیس سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که: بیماری کووید-۱۹ به همه ما آموخت که هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی اقدام کند.
وی در ادامه افزود: هدف اصلی تهیه این پیمان پیش‌بینی بهتر، پیشگیری و پاسخ به موارد بیماریهای همه‌گیر در سطح جهانی خواهد بود و این همه‌گیری، نقاط ضعف جامعه جهانی را آشکار کرده که هیچ کسی درامان نیست و درس‌های زیادی وجود دارد که باید پس از این بحران بیاموزیم.
در بخش دیگری از این بیانیه مشترک آمده است: ما رهبران جهان متعهد می‌شویم که از این پس دسترسی جهانی و عادلانه به واکسن‌ها، داروها و تشخیص‌های ایمن، مؤثر و مقرون به صرفه برای بیماریهای همه‌گیر آینده را تضمین کنیم. مصون سازی از همه‌گیری باید در اختیار تمام جهانیان بدون چشمداشتی قرار بگیرد.
در ادامه این پیمان پس از آن به‌طور ضمنی به تأیید کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم رسید.
لازم به ذکر است که برخی از مهم‌ترین رهبران عضو گروه بیست، از جمله چین و روسیه و هند و برزیل و ژاپن چنین بیانیه‌یی را امضا نکرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04c207e4-c98f-42e1-a379-69b11e592877"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات