728 x 90

پیشدستی و سوء‌استفاده رژیم اعدام و قتل‌عام از سفر معاون کمیسر عالی حقوق‌بشر

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

پیشدستی و سوء‌استفاده رژیم اعدام و قتل‌عام از سفر معاون کمیسر عالی حقوق‌بشر

برای توجیه و استمرار سرکوب و جنایت علیه بشریت

همه می‌دانند که مقاومت ایران سال‌های سال است که پیوسته و مکرر در مکرر خواهان بازدید گزارشگران ویژهٔ ملل متحد به‌ویژه گزارشگر و مقامات مسئول حقوق‌بشر از زندانها و زندانیان رژیم آخوندها به‌ویژه زنان زندانی و زندانیان سیاسی، و حسابرسی از قضاییه جلادان است. این خواسته عموم مردم ایران و همه زندانیان و خانواده‌های آنهاست. پرونده جنایت‌های ادامه‌دار این رژیم بایستی به شورای امنیت ارجاع شود و در یک دادگاه ویژهٔ بین‌المللی مورد داوری قرار بگیرد.

اکنون در بحبوحه‌ٔ اعدام‌ها، رژیم اعدام و قتل‌عام در یک ترفند کثیف، با قبول سفر معاون کمیسر عالی حقوق‌بشر به تهران در روز ۱۳بهمن، دست پیش گرفته تا به رفع و رجوع و استمرار جنایت‌هایش علیه بشریت بپردازد. رژیمی که تاکنون ۷۰بار در مجمع‌عمومی و کمیسیون و شورای حقوق‌بشر به‌خاطر نقض وحشتناک و سیستماتیک حقوق‌بشر محکوم شده است.

در این رژیم هم‌اکنون چند هزار زندانی در زیر احکام اعدام به سر می‌برند. مقامات درجه اول رژیم از جمله ولی‌فقیه، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس و بسیاری از مقامات قضاییه این رژیم در ۴۵سال گذشته بی‌وقفه دست‌اندرکار جنایت علیه بشریت از جمله قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ بوده‌اند. نسل‌کشی و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی آخوندهای حاکم بر ایران پنهان کردنی نیست.

پذیرش معاون کمیسرعالی حقوق‌بشر در حالی است که به‌رغم درخواست‌های مکرر مجمع عمومی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، ۲۸سال است گزارشگران ویژهٔ ملل متحد درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران (پروفسور موریس دنبی کاپیتورن، پروفسور احمد شهید، پروفسور عاصمه جهانگیر و دکتر جاوید رحمان) اجازه سفر به ایران را نیافته‌اند.

در چنین شرایطی سفر یک مقام رسمی ملل متحد به ناگزیر به یک رشته ملاقات با سرکردگان رژیم که خود بیشترین نقش را در نقض حقوق‌بشر دارند محدود می‌شود و یا بازدیدها و سناریوهایی را در بر می‌گیرد که توسط جلادان و جنایتکاران انتخاب و صحنه‌آرایی و تنظیم شده‌اند. این فرصتی برای جلاد فراهم می‌کند تا در قدم بعد فشارش را بر قربانی بیفزاید و سرکوب و جنایت را بیشتر کند.

این سفر وقتی می‌تواند مثمرثمر باشد که ملل متحد رژیم آخوندها را پیشاپیش وادار به پاسخگویی و التزام به یک رشته موضوعات اساسی نماید و آزادی عمل فرستادگان آن بدون هر گونه محدودیت در هرکجا و هر زمان با هر کس و در هر زندان تضمین شده باشد. پاسخگویی به سؤالات زیر و مقولات مشابه در شمار همین مسایل اساسی است:

-تاکنون چه‌تعداد زندانی سیاسی اعدام شده و چه‌تعداد زیر شکنجه به‌شهادت رسیده‌اند

-اسامی زندانیان سیاسی که بر اساس حکم خمینی در سال۱۳۶۷ اعدام شده‌اند و محل دفن آنها

-تعداد و اسامی شهیدان قیامهای ۱۳۸۸، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ و محل دفن آنها

-تعداد و اسامی زندانیان سیاسی و محل و شرایط نگهداری آنها مخصوصاً زنان

-محل گورهای جمعی زندانیان سیاسی اعدام شده و تعداد و اسامی آنها

-تعداد و محل خانه‌های امن و زندانهای مخفی و غیررسمی وابسته به وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و دیگر ارگانهای سرکوبگر

-پذیرش بازدید منظم و دوره‌یی گزارشگر ویژه ملل متحد و نمایندگان صلیب‌سرخ جهانی و دیگر مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر از زندانها و زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی بدون هیچ استثناء

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... 

مقاومت ایران آمادگی دارد نمایندگان خود را به هر تعداد و با هر شرایطی که ملل متحد و کمیسر عالی حقوق‌بشر بخواهند با آنها در سفر به ایران همراه کند تا از فریب‌کاریهای رژیم ممانعت کنند. تردیدی نیست که رژیم اعدام و قتل‌عام با همهٔ وسایل و ترفندها تلاش خواهد کرد از ارگانها و گزارشگران و مکانیزم‌های ملل متحد در خدمت توجیه جنایت‌هایش علیه مردم ایران سوءاستفاده کند.

از این‌رو نباید اجازه داد که «خیانت به حقوق بشر» مانند سفر گالیندوپل به ایران در سال ۱۹۸۹ در ریاست‌جمهوری رفسنجانی بار دیگر تکرار شود. انتظار مردم ایران و همه مدافعان آزادی و حقوق‌بشر از ملل متحد این است که محاکمه سردمداران رژیم به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی و اژه‌ای را به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در دستور قرار دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ (۳۰ ژانویه ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02fbcdaa-a219-46c2-8dac-d3690dd84daf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات