728 x 90

پیتر بایر هماهنگ‌کننده سابق، دولت آلمان را زیر ضرب انتقاد برد

قیام و اعتراض در ایران
قیام و اعتراض در ایران

سایت ورتشافت روز چهارشنبه ۴آبان در انتقاد از رویکرد دولت آلمان در قبال ایران نوشت: پیتر بایر هماهنگ‌کننده سابق دولت آلمان برای همکاریهای ترانس آتلانتیک از موضع دولت آلمان در قبال ایران به‌شدت انتقاد کرده است.

نماینده CDU در بوندستاگ در مقاله‌ای به‌عنوان مهمان برای «راینیشه پست» (نسخه آنلاین) نوشت: دولت از انتقاد مستقیم از رژیم تهران دوری می‌کند. رژیم ملاها زنان را سرکوب می‌کند، حقوق‌بشر را نقض می‌کند، هواپیماهای بدون سرنشین روسیه را تأمین می‌کند و از تروریست‌ها در سراسر جهان حمایت می‌کند.

بایر در ادامه افزود: «برای این‌که به‌طور کامل با ارزش‌های خود در سیاست خارجی آلمان خداحافظی نکند، حداقل این است که برلین اولین قدم را بردارد و متحدان ایران در یمن، حوثی‌ها را در فهرست تروریسم قرار دهد».

وی اضافه کرد: حداقل این است که برلین اولین قدم را بردارد و متحدان ایران در یمن، حوثی‌ها را در فهرست تروریسم قرار دهد». همکاری و تجارت با ایران نیز باید مورد آزمایش قرار گیرد: «من از دولت فدرال می‌خواهم که تحریم‌هایی را که در آن زمان برداشته شده بود، بازگرداند و فوراً ابزار دور زدن اینس‌تکس را که همیشه مشکل‌ساز بوده، لغو کند. به علاوه، تمام مذاکرات با رژیم آخوندها باید فوراً به‌حالت تعلیق درآید، از جمله مذاکرات بیهوده در حال حاضر در مورد توافق بعدی توافق هسته‌یی وین. "

وی در انتقاد دیگری به دولت آلمان نوشت: از واکنش دولت آلمان به استفاده از پهپادهای رزمی ایرانی توسط طرف روسیه در جنگ اوکراین انتقاد کرد. ایران با ارسال پهپادهای جنگی به روسیه، قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل را نقض کرد. متأسفانه، این امر دولت فدرال آلمان را که در ماه اوت اعلام کرد که سامانه‌های ضد پهپاد را به اوکراین تحویل خواهد داد و هنوز این کار را نکرده است، در کانون توجه قرار می‌دهد».

بایر به‌لزوم فوریت تحول اشاره کرد و نوشت: «برلین باید با بالاترین اولویت در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد کار کند تا ایران را به‌دلیل نقض گسترده حقوق‌بشر محکوم کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/712b4cc0-b3a8-420b-95f6-d6b8287d6c83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات