728 x 90

پیامهای شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در محکومیت راه دادن بچه شاه به این پارلمان

پیامهای شماری از نمایندگان پارلمان اروپا
پیامهای شماری از نمایندگان پارلمان اروپا

پیامهای شماری از نمایندگان پارلمان اروپا

در محکومیت راه دادن بچه شاه به این پارلمان

 

یان زهرادیل نماینده پارلمان اروپا: به نظر من دعوت از رضا پهلوی، پسر شاه قبلی، به پارلمان اروپا که خود را به‌عنوان نوعی رهبر اپوزیسیون تبعیدی معرفی کند، ایده خوبی نبود. مشکل نمادین است، زیرا رژیم شاه سابق بدون شک یک دیکتاتوری بود. رژیم بسیار ظالمی بود که پلیس مخفی بسیار خشنی داشت و رضا پهلوی هرگز علناً آن رژیم را محکوم نکرد و هرگز علناً از رژیم شاه فاصله نگرفت. بنابراین پیام چندان مثبتی نیست و حتی ممکن است رژیم ایران برای تبلیغات خودش از آن سوء‌استفاده کند، چون همه می‌دانیم که انقلاب ایران در سال۱۹۷۹ به‌عنوان انقلابی علیه رژیم دیکتاتوری شاه سابق بود.

 

ایوان استفانتس نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی از گروه EPP: من چندین هفته است که پیام مردم ایران را از خیابانهای کشورشان می‌شنوم. مردم خواهان دموکراسی هستند. آنها خواستار آزادی هستند. مردم همه جا و هم‌چنین در ایران شایسته آزادی هستند. اما آنها نه تنها مورد تهدید دیکتاتوری حاکم بر کشورشان هستند، بلکه از سوی یک دیکتاتوری دیگر که مردم ایران قبلاً آن را تجربه کرده‌اند، مورد تهدید قرار گرفته‌اند. بنابراین در ایران جایی برای دیکتاتوری، چه دیکتاتوری فعلی، یا قبلی، وجود ندارد. حمایت من از همه مردم ایران است که شایسته آزادی و دموکراسی هستند.

من نه تنها از مردم شجاع ایران، بلکه از همه کسانی که از آنها دفاع می‌کنند، حمایت می‌کنم. من واقعاً از همه فعالیت‌های خانم رجوی و حامیانش که برای یک ایران آزاد می‌جنگند، قدردانی می‌کنم. خدا شما را حفظ کند.

 

لئوپولدو لوپزخیل نماینده پارلمان اروپا از گروه EPP، و عضو کمیسیون خارجه از اسپانیا: من از این فرصت استفاده می‌کنم تا پیامی بسیار کوتاه برای مردم جمهوری بزرگ ایران ارسال کنم. این پیام همبستگی پارلمان اروپا است. ما مبارزه شما را برای به دست گرفتن آینده خود به‌رسمیت می‌شناسیم، یک آینده دموکراتیک

ما می‌دانیم شما به‌دنبال دیکتاتوری گذشته نیستید. شما به‌دنبال یک آینده جدید، و یک مسیر نو هستید، و این شما را به سعادت می‌رساند، به صلح و تفاهم، به بردباری و به ایران دموکراتیک قرن بیست و یکم.

 

پتراس استراویچیوس نماینده پارلمان اروپا از لیتوانی از گروه RENEW، عضو کنفرانس رؤسای هیأتهای پارلمان اروپا و عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا: با تعجب شنیدم که از پسر شاه سابق، رضا پهلوی، برای بازدید از پارلمان اروپا دعوت شده است. این انتخاب من نیست که رضا پهلوی را برای دیدار از پارلمان اروپا دعوت کنم یا این‌که او را مبارزی برای آزادی و آینده بهتر مردم ایران بدانم. مردم ایران برای پنجمین ماه است که به خیابان‌ها آمده‌اند و خواهان دموکراسی‌، آزادی و آینده‌ای بهتر هستند. رضا پهلوی را در میان آنها ندیدم. به همین دلیل است که موضع من هم‌چنان در کنار مردم ایران است، مردمی که فکر نمی‌کنم در آرزوی داشتن یک شاه جدید باشند. پس به همین دلیل است که انتخاب روشن است

 

مارکو زانی رئیس گروه نمایندگان ID در پارلمان اروپا و عضو کنفرانس رؤسای پارلمان اروپا: این نبردی است فراتر از پارلمان اروپا برای مردم ایران. از سوی ما اطمینان داشته باشید که همیشه از خواست شما برای آزادی مردم ایران حمایت خواهیم کرد. ما اینجاییم تا از شما پشتیبانی کنیم. ما اینجا هستیم تا از خواست شما حمایت کنیم. ما اینجا هستیم تا از مردم آزاده ایران و به‌ویژه زنانی که برای آزادی، برابری و پیشرفت کشورشان قیام کرده‌اند، حمایت کنیم.

پارلمان اروپا و کشور من، ایتالیا، همیشه بر این واقعیت که ما باید از خواست مردم ایران برای آزادی حمایت کنیم، مهر تأیید می‌گذارند. این یک نبرد طولانی است، اما محکوم کردن همه دیکتاتوریها یک نقطه شروع است تا مردم آزاده ایران پیروز شوند. پیام پارلمان اروپا این است که ما در کنار شما ایستاده‌ایم، از شما حمایت خواهیم کرد، به شما کمک خواهیم کرد و در پایان مطمئن هستیم که شما در مبارزه خود پیروز خواهید شد. در نبرد خود موفق باشید. ما با شما هستیم.

 

یوردی کاناس نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا از گروه RENEW: دوستان عزیز ایرانی، از خانه دموکراسی، از خانه آزادی، از پارلمان اروپا، می‌خواهیم برای شما پیامی از حمایت بی‌قید و شرط از آرمان شما، آرمان آزادی و آرمان دموکراسی ارسال کنیم.

پارلمان اروپا باید خود را بیشتر به حقوق و آزادیهای شما متعهد کند. برای کمک به شما در رسیدن به آینده خوب، آینده‌ای که آرزویش را دارید، یعنی آینده‌ای سرشار از آزادی و صلح. آینده‌ای برای جوانان شما، برای شهروندان شما، برای کشور شما. کشوری کهن و ثروتمند، کشوری با فرهنگ که باید بار دیگر بخشی از جامعه ملتهایی باشد که از آزادی و دموکراسی دفاع می‌کنند. مبارزه شما،، به‌ویژه مبارزه جوانان، مبارزه‌ای است که چراغ راهنمای این پارلمان است. این همه ما اعضای پارلمان را موظف می‌کند که تعهد خود را به کشور شما، به آزادی، و به دموکراسی تقویت کنیم. پارلمان اروپا در کنار شماست. این پارلمان به شما کمک خواهد کرد تا به هدف خود که آینده‌یی در صلح، دموکراسی و آزادی است دست‌یابید.

 

خوزه مانوئل فرناندز نماینده پارلمان اروپا از پرتغال از گروه EPP، و عضو کنفرانس رؤسای هیأتهای پارلمان اروپا: من از دموکراسی، آزادی، کرامت انسانی، و کرامت زندگی دفاع می‌کنم. من مخالف هر نوع شکنجه هستم. به همین دلیل است که نمی‌توانم سکوت کنم و باید به همه بگویم که رژیم ایران یک دیکتاتوری غیرقابل تحمل است. بازگشت به آزادی، دموکراسی، حاکمیت قانون ضروری است. جمهوری بر پایه جدایی دین از دولت، جمهوری که در آن زن و مرد از حقوق یکسانی برخوردار باشند. من امیدوارم که این اتفاق در ایران به‌سرعت بیفتد. دموکراسی از نوعی که باید با مشارکت مردان، زنان و جوانان، با شمول و احترام به حقوق اساسی و حقوق‌بشر پشتیبان شود.

(مجاهدین - ۱۱اسفند ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15d67326-a291-4abb-ac74-16cc7d8a970a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات