728 x 90

پیامدهای رسوایی قطر گیت: پارلمان اروپا روند لغو مصونیت دو تن از اعضای خود را آغاز کرده است

مارک تارابلا عضو پارلمان اروپا - عکس از رویترز
مارک تارابلا عضو پارلمان اروپا - عکس از رویترز

پیامدهای رسوایی قطر گیت

رویترز:

به درخواست قوه قضاییه بلژیک برای تحقیق درباره رسوایی فساد پارلمان اروپا و قطر

پارلمان اروپا روند لغو مصونیت دو تن از اعضای خود را آغاز کرده است

 

خبرگزاری رویترز ۱۲ دی۱۴۰۱: پارلمان اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که پس از درخواست قوه قضاییه بلژیک برای تحقیق درباره رسوایی فساد پارلمان اروپا و قطر، روند لغو مصونیت دو تن از اعضای خود را آغاز کرده است.

دو منبع نزدیک به تحقیقات به رویترز گفتند این دو نماینده پارلمان اروپا مارک تارابلا Marc Tarabella از بلژیک و آندره آکوزولینو Andrea Cozzolino از ایتالیا هستند که در این فساد مالی دست دارند.

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا: به‌دنبال درخواست مقامات قضایی بلژیک، من یک روند فوری برای لغو مصونیت دو نماینده پارلمان اروپا را آغاز کردم.

 

خاطرنشان می‌شود روز ۱۰آذر ۱۴۰۱ دادستان فدرال بلژیک اعلام کرد پلیس بلژیک ۱۶خانه را بازرسی و حداقل ۴نفر را در بروکسل و اطراف آن در مورد لابی‌گری قطر در پارلمان اروپا بازداشت کرد.

این رسوایی بزرگ برای پارلمان و به‌ویژه گروه سوسیالیست‌ها و دموکراتها به‌دلیل نرمش در قبال قطر و دریافت پول کلان در آستانه جام جهانی فوتبال صورت گرفته است.

شایان یادآوری است که رژیم ایران مستقیماً و یا با همدستی قطر با پرداخت پول‌های کلان، پیوسته در پارلمان اروپا و سایر پارلمانها و محافل سیاسی و هم‌چنین برخی «بنیادهای فکری» و «شبکه خبرنگاران دوست» با خصومتی وصف ناپذیر علیه مجاهدین و مقاومت ایران عمل می‌کند. اکنون پرده‌ها یکی پس از دیگری کنار می‌رود. تا اینجا فقط مشتی از خروار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c72d8a35-e215-4d5d-85a6-b40bf6f74f09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات