728 x 90

پیام نوروزی و همبستگی منتخبان و شخصیتهای آلمان با مردم و مقاومت ایران

پیام نوروزی و همبستگی منتخبان و شخصیتهای آلمان با مردم و مقاومت ایران
پیام نوروزی و همبستگی منتخبان و شخصیتهای آلمان با مردم و مقاومت ایران

مارتین پاتسلت، نماینده مجلس فدرال آلمان و عضو کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان، اوتو برنهارد، عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر، پروفسور هورست تلچیک رئیس پیشین کنفرانس امنیتی مونیخ و مشاور صدراعظم، هیله گوزه یاکوب رولف، رئیس افتخاری سندیکای مددکاران اجتماعی و دبیر کمیته آلمانی برای ایران آزاد، لئو داتسن برگ، عضو سابق هیأت‌رئیسه فراکسیون دموکرات مسیحی در مجلس فدرال، کریستیان سیمرمان، مدیر دفتر حقوق‌بشر و امور اقلیتها در برلین و دکتر لورنس ویلکنز، تاریخ شناس و کشیش کلیسای پروتستان، روز ۳فروردین۹۹ در پیام مشترکی خطاب به خانم مریم رجوی، به‌مناسبت نوروز بر همبستگی خود با مردم و مقاومت ایران تأکید کردند.

 

شخصیت‌های آلمانی ضمن تبریک سال نو، برای مجاهدان آزادی ایران در اشرف۳ و همه مردان و زنان ایرانی که برای ایرانی آزاد مقاومت می‌کنند آرزوی پیروزی کردند و افزودند: ما در این روزها به شما و هدف‌تان فکر می‌کنیم: مبارزه علیه فاشیسم دینی که بعد از گذشت ۴۰سال هم‌چنان بر کشور شما حاکم است، مبارزه برای استقرار آزادی و دمکراسی در میهن‌تان.

ما پایداری و استقامت شما و آمادگی‌تان در استقبال از خطرات و همبستگی که در بین خود و هموطنان‌تان ایجاد می‌کنید و بدین وسیله الگویی برای آنها و ما شده‌اید را ستایش می‌کنیم.

ما با علاقه زیاد حوادث و قیام مردمی که در آبان ماه ۹۸ نفس‌ها را در سینه حبس کرد، دنبال کردیم. تغییر رژیم، برکناری رژیم بنیادگرای استبدادی و جایگزینی آن توسط یک حکومت دموکراتیک پارلمانی مبتنی بر حقوق‌بشر، جدایی دین و دولت، تفکیک قوا و به‌ویژه برابری جنسیتی آروزی مشترک شما و ماست و ما صمیمانه امیدواریم که کشور شما - با حمایت شما و دوستانتان در سایر کشورهای جهان - به‌زودی به این هدف برسد.

 

شخصیت‌های آلمانی افزودند: ما از دیدن شیوه غیرانسانی که رژیم ایران در مواجهه با شیوع کرونا در ایران در پیش گرفته شوکه شده‌ایم. این رژیم مخفی‌کاری می‌کند، بی‌عملی و دروغهای این رژیم - به‌عنوان مثال - این‌که شیوع این بیماری ناشی از یک "حمله بیولوژیکی" "دشمن" است – مثل روز روشن است.

به‌رغم همه اینها، ما با شما در این امید خودمان را سهیم می‌کنیم که جملگی به‌زودی چشم‌انداز پایان این بیماری همه‌گیر را ببینیم.

 

شخصیت‌های آلمانی با تأکید بر همبستگی قاطع همه خلقها و جامعه جهانی در راستای به‌رسمیت شناختن حقوق‌بشر، برای مردم و مقاومت ایران سالی همراه با پیروزی و آزادی را آرزو کردند.

 

 

تبریک به‌مناسبت «نوروز»

نامه مشترک – ۲۲مارس ۲۰۲۰

 

رئیس‌جمهور محترم خانم مریم رجوی،

دوستان عزیز در مقاومت ایران در اشرف۳،

مردان و زنان ایرانی که برای ایرانی آزاد مقاومت می‌کنید،

 

شما آغاز سال نوی ایرانی را با نوروز جشن می‌گیرید. از این‌رو تبریکات صمیمانه ما را پذیرا باشید. ما در این روزها به شما و هدف‌تان فکر می‌کنیم: مبارزه بر علیه فاشیسم دینی که بعد از گذشت ۴۰سال هم‌چنان بر کشور شما حاکم است، مبارزه برای استقرار آزادی و دمکراسی در میهن‌تان.

سالهاست که ما با همدلی و احترام فراوان، کار و تلاش مسئولانه شما را دنبال می‌کنیم. ما صبر و شکیبایی شما، استقامت شما، آمادگی‌تان در استقبال از خطرات و همبستگی‌ای که در بین خود و هموطنان‌تان ایجاد می‌کنید و بدین وسیله الگویی برای آنها و ما شده‌اید، را تحسین می‌کنیم.

 

ما با علاقه زیاد حوادث و قیام مردمی که در ماه نوامبر سال گذشته نفس‌ها را در سینه حبس کرد، دنبال کردیم. شما هم‌چون خودتان، در ما، در بین دوستانتان در کشورهای غربی، این امید را تقویت کرده‌اید که به‌زودی رویدادی در کشور شما به‌وقوع خواهد پیوست، که شما - و ما نیز همراه با شما  مدت‌هاست به آن امیدواریم یعنی: تغییر دولت، برکناری رژیم استبدادی بنیادگرایانه و جایگزینی آن توسط یک دولت دموکراتیک پارلمانی مبتنی بر حقوق‌بشر، جدایی دین و دولت، تفکیک قوا و به‌ویژه برابری جنسیتی. ما صمیمانه امیدواریم که کشور شما - با حمایت شما و دوستانتان در سایر کشورهای جهان - به‌زودی به این هدف برسد.

 

ما از دیدن شیوه غیرانسانی که رژیم ایران در مواجهه با شیوع ویروس کرونا در میهن‌تان واکنش نشان می‌دهد، شوکه شده‌ایم. این رژیم مجبور به مخفی‌کاری می‌کند، بی‌عملی آن حاکی از بی‌کفایتی است که در این رژیم وجود دارد، دروغهای این رژیم - به‌عنوان مثال - این‌که شیوع این بیماری ناشی از یک "حمله بیولوژیکی" "دشمن" است – مثل روز روشن می‌باشند.

 

به‌رغم همه اینها، ما با شما در این امید خودمان را سهیم می‌کنیم که جملگی به‌زودی چشم‌انداز پایان این بیماری همه‌گیر را ببینیم. ما نگرانی ناشی از این اپیدمی را به‌عنوان علامتی هشداردهنده تفسیر می‌کنیم مبنی بر این‌که جامعه جهانی باید به‌زودی و سرانجام به آنچه که محتوای این جامعه باید باشد، تبدیل شود: بدین معنی که جامعه خلقها باید نه تنها از طریق امکان ارتباط جهانی، بلکه بسا قاطع‌تر، از طریق به‌رسمیت شناختن حقوق‌بشر و همبستگی ای که بر دیوارهای بین خلق‌ها غلبه می‌کند، شکل بگیرد و حفظ و ارتقا یابد.

 

در این راستا با تقدیم گرم‌ترین آرزوها و سلام‌ها می‌گوییم: "نوروز" و سال نو مبارک

دوستداران شما

مارتین پاتسلت، نماینده مجلس فدرال آلمان، عضو کمیسیون حقوق بشر

اوتو برنهارد، عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر، معاون وزیر سابق

پروفسور هورست تلچیک، مشاور سابق صدراعظم و رئیس پیشین کنفرانس امنیتی مونیخ

هیله گوزه یاکوب رولف، رئیس افتخاری سندیکای مددکاران اجتماعی و دبیر کمیته آلمانی برای ایران آزاد

لئو داتسن برگ، عضو سابق هیأت‌رئیسه فراکسیون دموکرات مسیحی در مجلس فدرال

کریستیان سیمرمان، مدیر دفتر حقوق‌بشر و امور اقلیتها – برلین

دکتر لورنس ویلکنز، تاریخ شناس و کشیش کلیسای پروتستان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/992a0f65-bc3f-4b88-8602-3636d9f5e230"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات