728 x 90

پیام سفیر فرانسه در آمریکا درباره پایان برجام و احضار سفیر جدید فرانسه در تهران

سفیر فرانسه در آمریکا
سفیر فرانسه در آمریکا

ژرار آرو، سفیر فرانسه در آمریکا در پیامی تأکید کرد که پایان برجام به‌معنای آغاز غنی‌سازی توسط حکومت آخوندی نیست.

 

در پیام سفیر فرانسه در آمریکا آمده است: این تصور غلطی است اگر بگوییم بعد از انقضای برجام، رژیم ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم خواهد داشت. بر اساس ان.پی.تی و پروتکل الحاقی، این کشور باید تحت نظارت شدید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌یی‌اش غیرنظامی است، غنی‌سازی اورانیوم در غیاب یک برنامه هسته‌یی معتبر غیرنظامی، غیرقانونی است. تحریم‌ها دوباره می‌تواند بعد از برجام اعمال شود "غروبی در کار نخواهد بود."

 

عراقچی، معاون وزیر خارجه رژیم در واکنش به سخنان سفیر فرانسه در آمریکا با سوزوگداز گفت: اگر توئیت‌های اخیر ژرار آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن، موضع دولت این کشور باشد، "ما با نقض جدی هدف و مقصود برجام و قطعنامه ۲۲۳۱(شورای امنیت) روبه‌رو هستیم. پاریس باید بلافاصله شفاف‌سازی کند وگرنه ما واکنش متناسب نشان می‌دهیم."

 

حکومت آخوندی در ادامه واکنش‌های غیظ‌آلود خود، سفیر جدید فرانسه در تهران را که پس از هفت ماه نبودن سفیر این کشور، روز شنبه برای ارائه استوارنامه خود به وزارت‌خارجه رژیم آخوندی رفته بود، احضار کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cd45ae7-bc34-4ff6-80e7-35e2dcdb113c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات