728 x 90

پیام تسلیت مریم رجوی به‌مناسبت در گذشت مادر مجاهد مرضیه ملاباقر(حسینی)

مادر مجاهد مرضیه ملاباقر(حسینی)
مادر مجاهد مرضیه ملاباقر(حسینی)

مادر مجاهدمان مرضیه پس از یک عمر مجاهدت و تحمل مصائب زیاد از میان ما رفت و به فرزندان شهیدش قهرمان شهید اشرفی مریم حسینی، و مجاهدان شهید غلامحسین و عباس پیوست.

مادر که از زمان اسارت غلامحسین در زندانهای شاه با مجاهدین آشنا شده بود، پس از سرنگونی دیکتاتوری سلطنتی در میتینگها و تظاهرات مجاهدین علیه مرتجعین و سارقان انقلاب و آزادی شرکت می‌کرد و خانه‌اش را تبدیل به محلی برای فعالیت فرزندان مجاهدش کرده بود.

در سال۶۰ که برای گرفتن جنازه فرزند شهیدش عباس مکررا به زندان گرگان مراجعه می‌کرد دستگیر شد و ۶ماه را در شرایط دشوار از جمله ابتلا به بیماریهای مختلف در زندان گذراند

به وی گفته بودند که جنازه عباس را هرگز نخواهیم داد چون مزار او به زیارتگاه تبدیل خواهد شد. پس از آن هرگز مشخص نشد که مزار عباس کجاست. مدت کوتاهی بعد از آزادیش از زندان فرزند دیگرش غلامحسین نیز اعدام شد .

فرزند دیگرش قهرمان اشرفی، مجاهد خلق مریم حسینی، در یورش وحشیانه مزدوران رژیم به شهر اشرف در ۱۰شهریور سال۹۲ با چشمان و دست بسته به‌شهادت رسید و سمبل دیگری از زن مجاهد خلق رها و آزاده را به تصویر کشید. و فرزند دیگرش رضا حسینی از اشرف‌نشانان سرفرازی بود که بعد از سالیان فعالیت و تلاش برای حمایت از مجاهدین به دیدار رفیق اعلی پرکشید.

درگذشت این مادر مجاهد‌پرور را به مجاهدین و خانواده بزرگ مقاومت و اشرف‌نشانان، هم‌چنین، به فرزند مجاهدش نرگس حسینی و دیگر بستگان او در اشرف۳ تسلیت می‌گویم.

چنین مادرانی همواره پشتوانه و مایه دلگرمی مجاهدین در سخت‌ترین شرایط مبارزه‌شان بوده‌اند . یادش گرامی باد . به یقین او اینک در کنار فرزندان مجاهدش و همه جاودانه فروغها سرشار و سرفراز است.

مجاهد شهید مریم حسینی در کنار مادرش

مجاهد شهید مریم حسینی در کنار مادرش

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fec28f6-b1bc-483e-867a-0b804efa1791"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات