728 x 90

پیام آمریکا به‌ مناسبت سالگرد قیام دانشجویی: در کنار مردم ایران برای آینده‌ای بهتر ایستاده‌ایم

قیام ۸۸ - عکس از آرشیو
قیام ۸۸ - عکس از آرشیو

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بیستمین سالگرد سرکوب قیام دانشجویی ۱۸تیر توسط رژیم آخوندی گفت: «در یادبود بیستمین سالگرد جنبش دانشجویی در ایران در سال ۷۸، ما سرکوب وحشیانه دانشجویان و فعالآن توسط رژیم ایران را محکوم می‌کنیم؛ آنها خواستار آزادی بیان و تجمع بودند. ایالات متحده در کنار آنهایی ایستاده است که به‌دنبال آینده‌ای بهتر برای ایران هستند».

 

روز گذشته بلومبرگ در مطلبی به‌مناسبت بیستمین سالگرد سرکوب قیام دانشجویی ۱۸تیر توسط رژیم آخوندی نوشت: جنبش اصلاحات ایران ۲۰سال پیش مرد
خبرگزاری بلومبرگ با عنوان جنبش اصلاحات ایران ۲۰سال پیش مرد به سرکوب قیام دانشجویی در ۱۸تیر۷۸ اشاره کرد و نوشت:‌ در ۹ژوئیه ۱۹۹۹ نیروهای امنیتی به خوابگاه دانشجویان حمله کرده و حدود ۱۵۰۰دانشجو را دستگیر کردند. تا به امروز محل دهها تن از آنها هنوز نامعلوم است.

در سلسله تظاهرات سال ۱۹۹۹ در دانشگاه تهران....کسی که هدایت ضدتظاهرات را برعهده داشت مشاور امنیت ملی وقت، حسن روحانی بود. او به هواداران خود گفته بود که صدها دانشجوی خواستار اصلاحات «دشمنان کشورند». این یک تهدید خالی نبود. دانشجویی توسط نیروهای امنیتی کشته شد که بعد او را توسط دادگاه به‌خاطر شرکت در تظاهراتهای غیرقانونی مقصر شناختند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70910d87-bebd-4381-a06b-016116f4e77d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات