728 x 90

پژواک گردهمایی جهانی ایران آزاد - روز دوم - در رسانه‌های بین‌المللی

گردهمایی جهانی ایران آزاد
گردهمایی جهانی ایران آزاد

تلویزیون الحدث-گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱ - مصاحبه با وجدان عبدالرحمن پژوهشگر امور ایران از لندن

وجدان عبدالرحمن پژوهشگر امور ایران از لندن: با سلام به شما و بینندگان گرامی تان، این کنفرانس چیزی است که سازمان مجاهدین ایران هر ساله آنرا برگزار می‌کند. اما کنفرانس سالانه امسال همزمان است با وقایع بزرگی چه در سطح داخلی و چه در پهنه خارجی که مربوط است به رئیس‌جمهور آینده ابراهیم رئیسی که جنایتهای بزرگی را در حق مردم ایران مرتکب شده به‌خصوص در حق اعضاء و کادرهای مجاهدین خلق ایران.

و تمرکز در این کنفرانس روی ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور آینده ایران بود و تمرکز روی جنایتهایی که مرتکب شده. در رابطه با مسائل داخلی از جمله مشکلات اقتصادی و زیست‌محیطی که شهروندان ایرانی با آن مواجه‌اند.
مریم رجوی به برخی از نکات از جمله موضوعات داخلی اشاره کرد. او روی اپوزیسیون و یا ملیتهای غیرفارس متمرکز بود و اعلام کرد که در ایران فردا به ملیتهای غیرفارس خود مختاری داده خواهد شد و این پیامی به خلقهای غیرفارس بود و هم‌چنین تمرکز روی پیامهای اقتصادی و اجتماعی و در عین‌حال به موضوع آب و برق و بیکاری نیز اشاره نمود. (تلویزیون الحدث۲۱ تیر).

 

 

سایت روزنامه البلاد عربستان: کنفرانس اپوزیسیون خطاب به ایرانیها و جهان: رژیم ملاها ثروتهای مردم را غارت کرده و از تروریسم حمایت می‌کند

فعالیت‌های کنفرانس سالانه مخالفان ایران روز یکشنبه ۲۰تیر با حضور شخصیتهای سیاسی بین‌المللی از طریق اینترنت، در آلبانی ادامه دارد. .

سازمان مجاهدین خلق اپوزیسیون ایران کنفرانس عمومی سالانه خود را با انتقاد شدید از رژیم ایران آغاز کرده بود. مریم رجوی، رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران، در سخنرانی خود انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را محکوم کرد و آنرا "نادرست" توصیف کرد.

مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت ایران، در سخنرانی خود در اردوگاه اشرف سوم در آلبانی گفت: "رژیم آخوندها در بحران است... مردم ایران به پیروزی نزدیک می‌شوند و ایران را آزاد خواهند کرد."

رجوی گفت: "ما متعهد شدیم که رژیم را سرنگون کنیم، ایران را احیا کنیم و همه حقوق مردم ایران را بازگردانیم."

وی بیان داشت که "مردم ما باید حق داشتن سلامتی، داشتن سرپناه، شغل و خودمختاری برای اقلیتهای قومی، حق مشارکت برابر در اداره امور جامعه و برابری جنسیتی داشته باشند."...

-گردهمایی مقاومت

 

سایت العین‌الاخباریه(ابوظبی): اجلاس جهانی ایران آزاد خواستار اتخاذ سیاست سخت‌گیرانه‌تر در مقابل رژیم ایران

سیاستمداران و حقوقدانان اروپا که در اجلاس جهانی ایران آزاد شرکت کرده‌اند، خواستار این شده‌اند که جامعه جهانی سیاست سخت‌گیرانه‌تری در مقابل جنایت‌های رژیم ایران اتخاذ کند.

آنها در دومین روز این اجلاس، بر حمایت از مقاومت مردم ایران و محکومیت انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور تأکید کردند.

میلان زوور، وزیر آموزش پیشین اسلوونی، دستگیری و زندانی شدن قیام‌کنندگان در ایران را محکوم کرد و گفت: «ابراهیم رئیسی و سایر نقض کنندگان حقوق‌بشر باید در مقابل عدالت قرار بگیرند.»

نمایندگان مجلس انگلیس خواستار محاکمه رئیسی شدند

فرانس بوگوویچ، وزیر کشاورزی سابق اسلوونی و نماینده پارلمان اروپا، به اجلاس جهانی مقاومت ایران گفت: «مردم ایران خواهان یک تغییر اساسی هستند آنها قیمت مبارزه با این رژیم را پرداخته‌اند.»

پتراس استراویچیوس، عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا، هم بیان کرد: «نمایش انتخابات اخیر در ایران ما را متعجب نکرده است، زیرارژیم ایران هرکاری می‌کند نظام را برخلاف آینده مردم ایران حفظ کند.»

رافائله فیتو، رئیس مشترک محافظه‌کاران و رفرمیستها در پارلمان اروپا و وزیر روابط با مناطق ایتالیا، سناتور لوچو مالان، عضو کمیسیون خارجی سنای ایتالیا و آنتونیو تاسو، نماینده پارلمان ایتالیا، در این اجلاس با تأکید بر این‌که رئیسی شخصیتی که در رأس رژیم ایران متهم به جنایات بیشمار علیه بشریت و حقوق‌بشر در بیش از سی سال در گذشته می‌باشد، خواستار پایان دادن به سیاست مماشات که این رژیم را تقویت می‌کند، شده‌اند.

نمایندگان مجلس فرانسه: جهان باید در برابر رژیم ایران سیاست قاطعی اتخاذ کند

مارتین پاتسلت، عضو کمیته حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان، هم‌چنین تأکید کرد: «انتخاب به‌اصطلاح رئیس‌جمهور جدید ایران ابراهیم رئیسی، که در حقیقت نتیجه یک تحریم گسترده بود، چشم بسیاری از کسانی که سال‌ها به این افسانه باور داشتند که رژیم می‌تواند توسط جناح "میانه‌رو" اصلاح شود را باز کرد. رژیم زمانی که قدرتش تهدید شود، همه تلاش خود را برای حفظ آن بکار می‌بندد. بزرگترین تهدید برای ادامه حیات دیکتاتوری مذهبی، شورش مردم و مقاومت سازمان‌یافته آنها است.»

در همین حال، پروفسور زیتا زوسموت، رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان، کریستف دیفریس، عضو کمیته امور داخلی مجلس فدرال آلمان، و مگنوس اسکارشون، نماینده پارلمان سوئد انتخاب رئیسی را که «به‌خاطر جنایتهایش مورد تحریم اروپا و آمریکا است» محکوم کردند.

کیمو ساسی، وزیر و نماینده پییشین از فنلاند، هم در این اجلاس شرکت کرد.

او به اقدام رژیم ایران برای بمب‌گذاری در یکی از تجمع‌های سازمان مجاهدین خلق اشاره کرد و گفت: «اثبات شده که دیپلمات رژیم و ۳تروریست همدست او می‌خواستند هزاران نفر را در گردهمایی به‌قتل برسانند. من یکی از شرکت‌کنندگان در همان جلسه بودم.»

او افزود: «وزرای خارجه باید تمامی سازمانهای تروریستی را در لیست تروریستی نام‌گذاری کنند از جمله سپاه پاسداران که باید توسط اتحادیه اروپا به‌عنوان تروریست اعمال شود.»

 

ادوارد سولنس، وزیر پیشین محیط زیست ایسلند، هم‌چنین یکی از شرکت‌کنندگان این کنفرانس بوده است.

او ابراهیم رئیسی را «یک قاتل در هیأت مرگ که در اعدام دهها هزار زندانی سیاسی نقش به سزایی داشته می‌شود» توصیف کرد و گفت: «مردم ایران فهمیدند شرکت در انتخابات نفعی برایشان ندارد.»

او افزود: «الآن کشورهای غربی این رژیم را بدون نقاب مشاهده می‌کنند من به رهبران سیاسی می‌گویم آیا فکر می‌کنید با یک حکومت دمکراتیک روبه‌رو هستید خیر شما با باندی از جانیان مواجه هستید در پایان بر حمایتم پافشاری‌ام نسبت به جنبش شما خانم رجوی تأکید می‌کنم.»

 

اوفه البک، وزیر فرهنگ سابق دانمارک و عضو کمیته خارجی پارلمان، در سخنرانی خود گفت: «ما در دانمارک خیلی می‌شنویم، از سرکوب زنان و قیامها و اعتصابها من می‌خواهم بگویم ما در همبستگی با شما قرار داریم.»

او افزود: «انتخابات در ایران آزاد نبود. کسی که انتخاب شد مسئول کشتار زندانیان سیاسی در سال۶۷ بود. در همین رابطه عفو بین‌الملل فراخوان داد و من از آن حمایت می‌کنم.»

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6870847-e16c-43a1-80df-b82ef38cf943"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات