728 x 90

پژواک گردهمایی جهانی ایران آزاد در رسانه‌های بین‌المللی - ۲۰تیر

گردهمایی ایران آزاد
گردهمایی ایران آزاد

سایت العین الاخباریه (ابوظبی) ۲۰تیر:

حمایت اروپا و جهان عرب از مقاومت ایران در دومین روز از اجلاس جهانی ایران آزاد

دومین روز از اجلاس جهانی سه‌روزه «ایران آزاد» امروز یک‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور و سخنرانی مقامات و سیاستمداران سرتاسر جهان برگزار می‌شود.

در روز دوم اجلاس که با عنوان «اروپا و جهان عرب در حمایت از مقاومت» برگزار می‌شود، سخنرانان به بحران بقای رژیم ایران و تلاش مردم ایران برای دستیابی به آزادی، دموکراسی و یک جمهوری سکولار می‌پردازند.

هیئت پارلمانی انگلیس، سید احمد غزالی نخست‌وزیر سابق الجزایر، زاماسوازی دلامینی ماندلا نوه نلسون ماندلا، فرماندار سابق رم، هیئت‌های پارلمانی واتیکان، آلمان، فرانسه، آلبانی، پارلمان اروپا، ایتالیا و سوئیس از جمله شخصیت‌های برجسته‌یی هستند که در روز دوم در این اجلاس سخنرانی می‌کنند.

 

الحدث: تیرانا- اپوزسیون ایران کنفرانس خود را برای فراخوان به تغییر رژیم در تهران برگزار می‌کند

راغده بهنام خبرنگار الحدث در اشرف۳: در حقیقت امروز و روز دیگر کنفرانس سالانه مقاومت ایران دستور کاری دارد. عنوان جلسات امروز حمایت اروپا و دنیای عرب از مقاومت ایران است. این اجلاس امروز ساعت ۱ به وقت گرینویچ شروع می‌شود که دو بخش است. قسمت اول شرکت‌کنندگان اروپایی هستند و قسمت دوم مربوط به شرکت‌کنندگان عربی است.

اهمیت قسمت اول اجلاس اروپایی در این است که مکمل موضع آمریکایی در جلسات دیروز است. آنچه دیروز مطرح شد دیدگاه جدیدی از سیاست آمریکا بود. به‌خصوص مربوط به دولت جدید آمریکا که اعضایی از کنگره آمریکا و سنا در کنفرانس حضور داشتند. آنها اقدامات خرابکارانه ایران و برنامه اتمی خطرناک آنرا محکوم کردند.
در رابطه با شرکت اروپاییان در برنامه امروز، آنها از ۲۰کشور اروپایی هستند از جمله پارلمانترهای اروپایی که سخنرانیهای پی‌درپی خواهند داشت. بعد از آن شرکت‌کنندگان عربی خواهند بود که از تعدادی از کشورهای عربی شرکت کرده‌اند. شخصیتهای برجسته دنیای عرب و هم‌چنینن پارلمانترهای عرب و وزرای سابق عرب و شرکت کنندگانی از مصر و سعودی و اردن و فلسطین و از بسیاری کشورهای دیگر خواهند بود.
مثلا می‌توانیم از نخست‌وزیر سابق الجزایر نام ببرم که او سخنرانی خواهد داشت. سپس وزیر دادگستری سابق اردن و شرکت‌کنندگان دیگری از شخصیتهای عربی.

 

-خبرنگار الحدث

 

سایت الحره: تظاهرات اپوزسیون ایران برای محاکمه رئیسی

ایرانیان در برلین و سایر نقاط تظاهراتی را که در آن خواستار محاکمه ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب ایران به اتهام جنایت علیه بشریت شدند برگزار نمودند. شورای ملی مقاومت ایران رئیسی را مسئول قتل‌عام متهم نمود. ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ قربانی این جنایت بودند. نزدیک به ۸هزار نفر در تظاهرات حمایت از اپوزیسیون ایران و خواسته‌هایش برای اجرای تحقیقات علیه رئیسی و علی خامنه‌ای و تمام سران رژیم ایران شرکت کردند.
سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشری گفتند که انتخاب رئیسی به‌مثابه ضربه‌ای به حقوق‌بشر است. آنها رئیسی را متهم می‌کنند که پشت اعدام هزاران زندانی سیاسی خارج از کادر قضاییه قرار دارد. (سایت الحره - ۲۰ تیر).

 

۳۳انعکاس تصویری خبرگزاری آسوشیتدپرس از برگزاری تظاهرات علیه رژیم و حمایت از مریم رجوی رهبر مقاومت ایران به مناسبت گردهمایی جهانی ایران آزاد

گردهمایی ایران آزاد در لندن، انگلیس – ۱۰ژوئیه ۲۰۲۱

خبرگزاری تصویری آسوشیتدپرس – یک بنر در حمایت از مریم رجوی رهبر مجاهدین خلق ایران در گردهمایی جهانی سالانه ایران آزاد به میزبانی ایران آزاد.

-خبرگزاری تصویری آسوشیتدپرس

 

سایت العربیه(عربی):گردهمایی اپوزیسیون ایران در آلبانی بحران بقای رژیم را بررسی کرد

امروز یکشنبه گردهمایی سالانه اپوزیسیون ایران با حضور شخصیتهای سیاسی بین‌المللی و به‌خصوص مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا از طریق اینترنت در آلبانی ادامه دارد. در این کنفرانس موضوعات مختلفی از جمله بحران بقای رژیم ایران در قدرت، خطر سیاستهای خارجی و رویکرد سرکوبگرانه آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

"سازمان مجاهدین خلق"- اپوزیسیون ایران- گردهمایی عمومی سالیانه خود را روز شنبه با انتقاد شدید از ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب ایران افتتاح کرد. مریم رجوی، رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران، در سخنرانی خود انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را محکوم کرد و آنرا "جعلی" توصیف کرد.

گردهمایی امسال مجاهدین خلق از نظر مقیاس بی‌سابقه است و در آن‌که تحت عنوان "ایران آزاد ۲۰۲۱" برگزار شد، هزاران عضو سازمان مجاهدین خلق در مقر خود در آلبانی، به حامیان خود در سراسر جهان، از جمله شخصیتهای سیاسی غربی با ارتباط آنلاین وصل شدند. این گردهمایی هم‌چنین با سازماندهی تجمعات اعتراضی در برلین، لندن و بروکسل همراه بود (سایت العربیه - ۲۰تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf64b841-19f5-4103-b0f3-e735f4b56855"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات