728 x 90

پولیتیکو: اتحادیه اروپا به‌دنبال تحریم ۴۰فرد و نهاد سرکوب در ایران

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

نشریه پولیتیکو در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۲۲دی خبر داد که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه ۴۰فرد و نهاد در ایران به‌دلیل نقش آنها در سرکوب اعتراضات مردمی است.
پولیتیکو در گزارش خود بر اساس اسناد به‌دست آمده از این تحریم‌ها ادامه می‌دهد که ۱۷مقام رژیم ایران از جمله وزیر ورزش، یک نماینده مجلس، و یک مقام ارشد بخش برون‌مرزی صدا و سیما و شماری از مقام‌های فعلی و پیشین سپاه پاسداران نیز تحریم می‌شوند.
گزارش پولیتیکو در حالی منتشر شد که در همین روز دریا صفایی نماینده پارلمان بلژیک با انتشار توئیتی خبر از ارائه قطعنامه‌ای با هدف شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی و قرار دادن آن در فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا؛ توسط شماری از قانونگذاران بلژیکی داد.
از سویی دیگر رسانه‌های محلی هلند نیز در گزارشهایی؛ خبر از پیشنهاد رهبران ۱۰حزب سیاسی در این کشور به‌نمایندگی از اکثریت پارلمان؛ برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا دادند.

 

سورایا رودریگز، پارلمانتر اروپا از اسپانیا، روز پنجشنبه ۲۲دی در توئیتی نوشت: اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی به‌رسمیت بشناسد.

توئیت سورایا رودریگز، پارلمانتر اروپا از اسپانیا:

من برای پیام به جوزپ بورل به سایر همکاران پیوسته‌ام. لازم است اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی که به‌طور سیستماتیک حقوق ایرانیان تحت حاکمیت رژیم را نقض می‌کند، به‌رسمیت بشناسد.

 

یی وان ری نماینده پارلمان آلمان خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شد.

این نماینده پارلمان آلمان روز ۲۱دی در توئیتر خود نوشت: من یکی از ۴۳نماینده پارلمان هستم که هفته‌هاست خواستار اضافه شدن سپاه پاسداران به لیست تروریستی اتحادیه اروپا هستیم. ما هم‌چنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1f328ed-8b63-4952-8af0-163d9a194abe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات