728 x 90

پولیتیکو: وزیر امور خارجه بلژیک تحت فشار ائتلاف بلژیک مورد تهدید قرار دارد

دی کرو نخست وزیر بلزیک
دی کرو نخست وزیر بلزیک

به‌دنبال رسوایی ویزا به هیأت رژیم ایران در بروکسل و اعطای روادید به هیأتهای شهرداریهای رژیم ایران و روسیه برای شرکت در همایش شهرداران هفته گذشته در بروکسل، پولیتیکو اروپا روز دوشنبه ۵تیرماه نوشت: وزیر امور خارجه بلژیک تحت فشار ائتلاف بلژیک مورد تهدید قرار دارد.

قانونگذاران بلژیکی امروز حاجه لهبیب، وزیر خارجه فدرال را مورد حسابرسی قرار خواهند داد و او ممکن است کمی با مشکل مواجه شود.

باربارا مونز روزنامه‌نگار در گزارشی می‌نویسد که برخی از شرکای ائتلاف او انتظار دارند که به‌خاطر نحوه برخورد او با یک هیأت ایرانی که در اوایل ماه جاری در نشستی در بروکسل شرکت کرده بود، عذرخواهی کند. اگر این اتفاق نیفتد، عواقبی فراتر از استعفای احتمالی خود او خواهد داشت. یک مقام بلژیکی گفت: «بقای لهبیب مسأله بقای دولت است.

رویترز روز ۳۱خرداد در گزارشی از رسوایی ویزا به هیأت رژیم ایران در بروکسل نوشت: نخست‌وزیر و وزیر خارجه بلژیک در مجلس این کشور درباره رسوایی ویزا به هیأت ایرانی مورد سؤال قرار می‌گیرند
الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک و حاجا لهبیب وزیر خارجه روز چهارشنبه پس از اعطای روادید به هیأتهای شهرداریهای رژیم ایران و روسیه برای شرکت در همایش شهرداران هفته گذشته در بروکسل، مورد سؤال و پرسش قانونگذاران قرار گرفتند.
لهبیب به‌ویژه به‌دلیل تأیید درخواست ویزا برای شهروندان دو کشور تحت تحریم‌های بین‌المللی و تنها ۳هفته پس از آزادی اولیویه واندکاستیل، کارمند سازمان غیردولتی بلژیکی از زندان ایران، مورد موشکافی قرار گرفته است.
دی کرو و لهبیب گفتند که نمی‌خواستند در آستانه آزادی واندکاستیل و سه اروپایی دیگر، درگیری دیپلماتیک با ایران را به خطر بیندازند، اما قانون‌گذاران مخالف و هم‌چنین احزاب ائتلاف با این استدلال مخالفت می‌کنند.
پاسکال اسمت (Pascal)، وزیر امور خارجه روابط خارجی دولت بروکسل روز یکشنبه به‌دلیل تمام هزینه‌های سفر استعفا داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/551f8481-93d8-49ef-ae83-30298c02fce1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات