728 x 90

پولتیکو: جمهوری‌خواهان از توافق بایدن برای آزادی آمریکاییها در ایران به‌عنوان «مماشات» انتقاد کردند

سناتور جیم ریش
سناتور جیم ریش

پولتیکو روز ۱۹مرداد در گزارشی از توافق بایدن با رژیم ایران برای آزادی گروگانهای آمریکایی نوشت: جمهوری‌خواهان از توافق بایدن برای آزادی آمریکاییها در ایران به‌عنوان «مماشات» انتقاد کردند.
این طرح که اکنون در حال آشکار شدن است، شامل تبادل زندانیان و دسترسی تهران به میلیاردها دلار است.
جمهوری‌خواهان در کمیته‌های کلیدی سیاست خارجی از طرحی انتقاد می‌کنند که آمریکاییهای زندانی در ایران را آزاد می‌کند، زیرا شامل دسترسی رژیم ایران به میلیاردها دلار است. یکی از جمهوریخواهان آن را «باج» می‌خواند...
سناتور جیم ریش از آیداهو، جمهوری خواه ارشد کمیته روابط خارجی سنا، روز پنجشنبه مخالفت خود را به اشتراک گذاشت...
به گفته فردی که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا در جریان این توافق قرار گرفته و به‌دلیل حساسیت موضوع، نامش فاش نشده است، این طرح شامل آزادی پنج آمریکایی در ازای آزادی تعدادی از ایرانیان زندانی توسط ایالات متحده است.

هم‌چنین شامل دسترسی ایران به حدود ۶میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده‌اش می‌شود...
ریش هشدار داد که چنین راه‌کارهایی سابقه بدی ایجاد می‌کند...
سایر جمهوری‌خواهان نسبت به آنچه رژیم ایران می‌تواند با این بودجه انجام دهد ابراز نگرانی کردند. سناتور تام کاتن (R-Ark.) که عضو کمیته نیروهای مسلح سنا است، در بیانیه‌یی این توافق را باج عملی و مماشات آمیز خواند و هشدار داد که رژیم ایران از این موارد غیرقانونی به‌عنوان دست‌آوردهای حمله به نیروهای ما، تأمین مالی تروریسم و تسلیح روسیه استفاده خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3089a8df-a8bb-48e9-b520-45640c2a51d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات