728 x 90

پوتین آمادگی روسیه برای دادن سیستم ماهواره‌یی پیشرفته به ایران را تکذیب کرد

ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین

خبرگزاری فرانسه نوشت: روز جمعه ۲۱خرداد۱۴۰۰ پرزیدنت ولادیمیر پوتین، گزارش رسانه‌های آمریکایی، مبنی بر این‌که روسیه قصد دارد یک سیستم ماهواره‌یی پیشرفته، به ایران تحویل دهد که توانایی جاسوسی این کشور را به طرز گسترده‌یی ارتقاء می‌دهد، رد کرد.

روز پنجشنبه واشنگتن پست گزارش داد: مسکو در حال آماده شدن برای دادن ماهواره کانوپوس – ۵ با دوربینی با وضوح بالا به ایران است، که به جمهوری اسلامی اجازه می‌دهد تا دشمنان این کشور در خاورمیانه را مانیتور کند.

پوتین که انتظار می‌رود هنگام دیدار روز چهارشنبه در ژنو شکایتهای جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده را بشنود، این گزارش را به‌عنوان آشغال، رد کرد.

وی در مصاحبه‌یی قبل از برگزاری این اجلاس به شبکه خبری ان.بی.سی نیوز گفت: ما با ایران برنامه‌های همکاری داریم، از جمله همکاریهای نظامی و فنی.

این فقط اخبار جعلی است. حداقل من چیزی در مورد این نوع چیزها نمی‌دانم، کسانی که در مورد آن صحبت می‌کنند احتمالاً ممکن است در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. این فقط مزخرف و آشغال است (خبرگزاری فرانسه ۲۲خرداد۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95195edc-32ac-464e-8328-f0920cab15b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات