728 x 90

پهپادهای ارسالی رژیم ایران به روسیه در نهایت این رژیم را هدف قرار داد

پهپاد ایرانی بکارگرفته شده در جنگ اوکراین
پهپاد ایرانی بکارگرفته شده در جنگ اوکراین

در پی ارسال پهپادهای نظامی از سوی رژیم ایران برای روسیه در جنگ ناعادلانه علیه اوکراین که شهروندان بیگناه در این کشور را قرار می‌دهد اروپا را بر آن داشت تا با ایجاد تحریم‌های بین‌المللی پاسخ نه‌چندان کافی را به رژیم ایران بدهند.

 

ریاست شورای اتحادیه اروپا: سفرای اتحادیه اروپا در مورد اقداماتی علیه نهادهای تأمین کننده پهپادهای ایرانی که به اوکراین حمله کردند، به توافق رسیدند.

ریاست شورای اتحادیه اروپا از جانب چک روز پنجشنبه ۲۸مهر در توئیتر نوشت: سفرای اتحادیه اروپا در مورد اقداماتی علیه نهادهای تأمین کننده پهپادهای ایرانی که به اوکراین حمله کردند، به توافق رسیدند.

تحریم ایران در زمانی بی‌سابقه! پس از ۳روز مذاکره، سفرای اتحادیه اروپا در مورد اقداماتی علیه نهادهای تأمین کننده پهپادهای ایرانی که به اوکراین حمله کردند، به توافق رسیدند. روال مکتوب به پایان رسیده است، تحریم‌ها از بعدازظهر امروز با انتشار به اجرا در می‌آیند.

کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند داراییهای ۳فرد و یک نهاد مسئول تحویل پهپادها را مسدود کنند. اتحادیه اروپا هم‌چنین آماده است تا تحریم‌ها را بر ۴نهاد ایرانی دیگر که قبلاً در فهرست تحریم‌های قبلی قرار داشتند، گسترش دهد.

 

اوکراین: اتحادیه اروپا سه فرد و یک نهاد در ارتباط با استفاده از پهپادهای ایرانی در تجاوز روسیه را تحریم کرد

شورای اتحادیه اروپا امروز سه فرد ایرانی و یک نهاد ایرانی را به فهرست افرادی که به‌دلیل تضعیف یا تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و استقلال اوکراین مشمول اقدامات محدودکننده هستند، اضافه کرد. این اقدام با توجه به نقش آنها در توسعه و تحویل وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) مورد استفاده روسیه در جنگ خود علیه اوکراین اتخاذ می‌شود.

تصمیم امروز نشانه‌ای از عزم اتحادیه اروپا برای پاسخ سریع و قاطع به اقدامات ایران در حمایت از تجاوز روسیه به اوکراین است. اتحادیه اروپا تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه و بکارگیری مرگبار آنها در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین را محکوم می‌کند.

شورای اتحادیه اروپا هم‌چنین قصد خود را برای اعمال تدابیر محدودکننده علیه دو فرد و دو نهاد دیگر به دلایل مشابه اعلام کرده است.

 

کاترین کولونا (وزیر خارجه فرانسه): وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار تحریم رژیم ایران برای ارائه پهپاد به روسیه شدند

کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه روز پنجشنبه ۲۸مهرماه در صفحه توئیتر خود نوشت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خواستار تحریم ایران شدند که با ارائه پهپادها به روسیه که برای حمله به اهداف غیرنظامی در اوکراین استفاده می‌شود، تعهدات بین‌المللی خود را نقض می‌کند. تصمیم گرفته شده است.

 

خبرگزاری بلومبرگ به‌نقل از دبیرکل ناتو: ایران نباید با پهپاد یا موشک از روسیه برای کمک به جنگ این کشور در اوکراین حمایت کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: همه نشانه‌ها حاکی از آن است که ایران روسیه را به هواپیماهای بدون سرنشین مجهز می‌کند.

 

یک مقام ارشد آمریکایی: استفاده از پهپاد ایرانی در اوکراین واقعاً غیرقابل قبول است

نشنال نیوز روز پنجشنبه ۲۸مهر نوشت: یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا گفت، استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین "واقعا غیرقابل قبول" است، و روسیه شورای امنیت سازمان ملل را تهدید کرده است که حملات به کی‌یف ظاهراً با پهپادهای ساخت ایران را مورد تحقیق قرار ندهد.

درک شولت، مشاور وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به نشنال گفت: پهپادهای ایرانی که در اوکراین استفاده می‌شوند "خطرناک هستند و ما باید علیه آن کار کنیم".

پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت در اواخر روز چهارشنبه نیکلاس دی ریویر، سفیر فرانسه در سازمان ملل گفت، "نشانه بسیار روشنی" وجود دارد حاکی از آن‌که پهپادها به روسیه تحویل داده شده و در اوکراین مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

آقای دی ریویر گفت: "این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل است. استفاده از این پهپادها برای کشتن غیرنظامیان یکی دیگر از موارد نقض قوانین بین‌المللی است".

 

سرگیی کیسلیتسیا: اوکراین ایران را به نقض ممنوعیت شورای امنیت در مورد انتقال پهپادهای با قابلیت پرواز ۳۰۰ کیلومتر متهم کرده

سرگیی کیسلیتسیا نماینده اوکراین در سازمان ملل در توئیتر خود روز پنجشنبه ۲۸مهر نوشت: اوکراین ایران را به نقض ممنوعیت شورای امنیت در مورد انتقال پهپادهای با قابلیت پرواز ۳۰۰کیلومتر متهم کرده و از کارشناسان سازمان ملل دعوت کرده است تا برای بازرسی پهپادهای ایرانی که توسط روسیه علیه اهداف غیرنظامی استفاده می‌شود، به این کشور سفر کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c19708f-84fc-467c-a801-ee3eb11b08cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات