728 x 90

پنهان‌سازی در بودجه ۱۴۰۱، باید از پیامدها هراس داشت

بودجه
بودجه

«بودجه امنیتی نباید امنیتی شود» عنوان روزنامه حکومتی جهان صنعت به‌تاریخ ۱۵فروردین است که با اشاره به مخفی‌کاریهای سران نظام در اختصاص دادن بودجه امنیتی و «پنهان‌سازی در بودجه ۱۴۰۱ به‌ویژه پنهان‌سازی ارقام تبصره ۱۴ و امنیتی کردن آن» را به‌مثابه ترس و وحشت سران نظام از شرایط انفجاری جامعه عنوان می‌کند.

جهان صنعت نوشت:... مهم‌ترین بخش بودجه ۱۴۰۱ که درباره تخصیص منابع تبصره ۱۴ است همه چیز در ابهام قرار دارد. با توجه به این‌که منابع درآمدی از حذف میلیاردها دلار ارزان باید در جدول‌های این تبصره بیاید و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی رئیس‌جمهور هنوز ناروشن است. .
پنهان‌سازی در بودجه ۱۴۰۱ به‌ویژه پنهان‌سازی ارقام تبصره ۱۴ و امنیتی کردن آن یک بدعت ناسازگار با شفافیت بودجه است. .
جهان صنعت با هشدار به پیامدهای اجتماعی «افزایش هنگفت» قیمتهای اقلام پایه‌یی و معیشتی اقشار مردم و حذف دلار ۴۲۰۰تومانی افزود: مجلس و دولت هنوز نمی‌خواهند مسئولیت حذف دلار ۴۲۰۰تومانی را بر دوش بگیرند و نیک می‌دانند حذف میلیاردها دلار ارزان قیمت به‌ویژه دلار ارزان برای واردات نهاده‌های دام و طیور به افزایش هنگفت قیمت لبنیات و گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ و نیز سایر کالاها منجر می‌شود و پیامدهای اجتماعی ناشناس دارد و باید از این پیامدها هراس داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2362a472-18f0-406f-bd0e-fdb1eb5d7494"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات