728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۸۳

پنجمین روز اعتصاب بازاریان تهران

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

روز پنجشنبه۷تیر(۲۸ژوئن)، بازارهای طلافروشها، سبزه میدان، کفاشها، پارچه فروشها، آهن‌فروشان (شادآباد) و بازار سلطانی و بازار فروش لوازم یدکی و کسبه خیابان امینی برای پنجمین روز به اعتصاب ادامه دادند. صبح پنجشنبه پاسدار حسین اشتری سرکرده جنایتکار نیروی انتظامی در هراس از گسترش این حرکت اعتراضی و برای کنترل اوضاع به بازار رفته بود. فضای خیابانهای جمهوری و لاله‌زار و چهار راه سیروس به‌شدت امنیتی است. تعداد زیادی از آدمکشان لباس‌شخصی در میان گارد ضدشورش هستند. گله‌هایی از نیروهای سرکوبگر به سمت بازار رفتند. آنها به‌شدت روی فیلمبرداری و استفاده از دوربین تلفنهای همراه حساس هستند.

ادامه اعتصاب در حالی است که روز گذشته گارد ضدشورش و آدمکشان لباس‌شخصی و دیگر نیروهای سرکوبگر با آتش زدن اموال بازاریان و موتورهای مردم و ضرب ‌و شتم شدید جوانان و دستگیری شمار زیادی از معترضان و با ایجاد جو رعب وحشت تلاش کردند از ادامه اعتصاب و اعتراض جلوگیری کنند. صادق لاریجانی رئیس قضاییه آخوندها و جعفری دولت‌آبادی دادستان جنایتکار تهران عاملان «آشوبهای» تهران و «اخلالگران در نظام اقتصادی» کشور را به برخورد قاطع و اعدام تهدید کردند.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صدها تن از بستگان باز داشت‌ شدگان با تجمع در مقابل زندان اوین خواستار آزادی فرزندان و بستگان خود شدند. مأموران رژیم مطابق روال همیشگی حضور این افراد در زندان را منکر می‌شوند و از پاسخگویی طفره می‌روند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷تیر ۱۳۹۷(۲۸ژوئن ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a98b90f-049d-4f23-a12a-b0f4e3d80747"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات