728 x 90

پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق‌بشر - سخنرانی سحر ثنایی - فراخوان به تمدید مأموریت هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد

شورای حقوق‌بشر ملل متحد
شورای حقوق‌بشر ملل متحد

پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر

سخنرانی سحر ثنایی

نماینده سازمان غیردولتی انجمن بین‌المللی برای برابری زنان

فراخوان به تمدید مأموریت هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد

 

سحرثنایی - نماینده سازمان غیردولتی انجمن بین‌المللی برای برابری زنان

انجمن بین‌المللی برای برابری زنان از هیأت مستقل حقیقت‌یاب در مورد ایران به‌خاطر گزارش و به‌خاطر عنوان کردن واضح نقضها در ایران به‌عنوان جنایت علیه بشریت تشکر می‌کند. در رابطه با گزارش توجه شما را به نکات زیر جلب می‌کنم:

آمار معتبر حاکی از آن است که ۵۵۱ معترض توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند که دست کم ۴۹ زن و ۶۸ کودک بوده‌اند. بیشتر مرگ و میرها به‌دلیل استفاده از سلاح گرم از جمله تفنگ های تهاجمی بوده است.

هیأت مستقل حقیقت‌یاب دریافت که نیروهای امنیتی از قهر غیرضروری و نامتناسب استفاده کردند که منجر به کشته و زخمی شدن غیرقانونی معترضان شد. الگوی صدمات گسترده به چشم معترضان باعث کوری تعداد زیادی از زنان، مردان و کودکان شد. هم‌چنین شواهدی از قتلهای فراقضایی وجود داشت.

مقامات رژیم برای گرفتن اعترافات یا ارعاب، تحقیر یا اعمال مجازات، زندانیان را شکنجه می‌کردند. به‌گفته برخی از سازمانهای حقوق بشری، تعداد بازداشت شدگان در جریان اعتراضات ممکن است به ۶۰۰۰۰ نفر نیز برسد.

بسیاری از آنها با چشم بسته شده با چشم‌بند و با وسایل نقلیه بی‌نشان از جمله آمبولانس‌ها برده شدند. صدها کودک، حتی کودکان ۱۰ ساله بدون اطلاع از محل نگهداری آنها دستگیر شدند. آنها مانند بزرگسالان تحت شکنجه شدید جسمی، روانی و جنسی از جمله تجاوز جنسی قرار گرفتند.

رئیس محترم، این گزارش میزان نقض حقوق‌بشر توسط نیروهای امنیتی به دستور مقامات رژیم را نشان می‌دهد. انجمن بین‌المللی برای برابری زنان از نمایندگان کشورها می‌خواهد مأموریت این هیأت را تمدید کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee1a97db-701d-4895-aac1-37969551e594"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات