728 x 90

پنجاه‌وپنجمین روز حمله روسیه به اوکراین - آغاز نبرد دونباس و سقوط کرمینا + تصویر

پرواز جتهای رهگیر سوخو ۲۷ اوکراین
پرواز جتهای رهگیر سوخو ۲۷ اوکراین

تصرف شهر کرمینا توسط روسیه

رویترز – فرماندار منطقه کی‌یف روز سه‌شنبه گفت، نیروهای روسیه شهر کرمینا در شرق اوکراین را تصرف کرده‌اند و نیروهای اوکراینی از این شهر خارج شده‌اند. کرمینا، شهری با بیش از ۱۸۰۰۰نفر در حدود ۵۷۴ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت کی‌یف، به‌نظر می‌رسد اولین شهری باشد که در حمله جدید روسیه در شرق اوکراین تصرف شده است.

وی افزود: «نیروهای دفاعی ما مجبور به عقب‌نشینی شدند. آنها در مواضع جدید مستقر شده‌اند و به مبارزه با ارتش روسیه ادامه می‌دهند».

او بدون این‌که مشخص کند تعداد تخمینی تلفات مربوط به چه دوره‌ای است گفت، «محاسبه تعداد کشته‌شدگان در میان جمعیت غیرنظامی غیرممکن است. ما آمار رسمی داریم - حدود ۲۰۰ کشته - اما در واقع تعداد آنها بسیار بیشتر است».

 

آغاز به کار سفارت ۱۶کشور اتحادیه اروپا در اوکراین

رویترز - سفارتهای ۱۶کشور و دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا کار خود در کی‌یف را از سر گرفته‌اند. 

به گزارش آژانس خبری اوکراینی، این خبر در پیامی در فیس‌بوک وزارت‌خارجه آمده است. از ۱۸آوریل، هیئتهای دیپلماتیک اتحادیه اروپا، فرانسه، ایتالیا، لتونی، استونی، لهستان، ترکیه، جمهوری چک، اسلوانی، واتیکان، مولداوی، گرجستان، ایران، قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان در کی‌یف مشغول به کار هستند.

 

آغاز حمله روسیه به شرق اوکراین

خبرگزاری فرانسه - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه (۲۹فروردین) گفت که حمله گسترده روسیه در شرق منطقه دونباس آغاز شده است. وی در تلگرام گفت: «اکنون می‌توانیم تأیید کنیم که نیروهای روسی نبرد را برای دونباس آغاز کرده‌اند که مدت‌هاست آن را آماده می‌کردند. اکنون بخش بزرگی از ارتش روسیه به این حمله اختصاص یافته است»

هفتمین هفته جنگ اوکراین در حالی در جریان است که حملات سنگین نیروهای روسیه به شهر ماریوپول واقع در جنوب شرق این کشور با هدف کنترل بر آن، هم‌چنان ادامه دارد و بیم آن می‌رود که این حملات تلفات سنگینی در طرف اوکراینی‌ها بر جا گذاشته باشد. تشدید درگیریها و تیراندازیهای بی‌وقفه نیروهای روسیه در روز یکشنبه هم‌چنین باعث شد که هیچ کریدور بشردوستانه‌ای در این روز برای تخلیه غیرنظامیان از شرق اوکراین باز نشود.

در این روز علاوه بر ماریوپول، هفت منطقه دیگر اوکراین زیر حملات سنگین نیروهای روسیه بودند و به‌گفته ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین تلاش‌ها برای مذاکره با طرف‌های روسی درباره برقراری آتش‌بس موقت با هدف فراهم کردن فرصتی برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری بی‌نتیجه بوده است.

 

شلیک توپهای خودکششی اوکراین

شلیک توپهای خودکششی اوکراین

 

کمکهای تسلیحاتی آمریکا به مرز اوکراین رسید

روز دوشنبه، (۲۹ فروردین) خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یک مقام ارشد پنتاگون که نامش فاش نشده نوشت، نخستین محموله جدیدترین بسته کمکهای نظامی آمریکا به مرزهای اوکراین رسیده است تا به ارتش این کشور برای مقابله با تهاجم روسیه کمک کند.

مقام ارشد پنتاگون گفته است، روز یکشنبه چهار پرواز از ایالات متحده به سمت مناطق مرزی اوکراین صورت گرفته و پنجمین پرواز نیز به‌زودی انجام خواهد شد.
این بسته کمکهای نظامی آمریکا به ارزش ۸۰۰میلیون دلار شامل ۱۸توپ هویتزر ۱۵۵میلی‌متری برای نخستین بار و هم‌چنین ۴۰هزار گلوله توپ، ۲۰۰ نفربر زرهی ام‌۱۱۳، یازده هلیکوپتر ام‌آی ۱۷، و ۱۰۰ خودروی نظامی چند منظوره است.

 

حمله جنگنده‌های روسیه به اوکراین

حمله جنگنده‌های روسیه به اوکراین

 

 

 

حمله روسیه به اوکراین - 0

حمله روسیه به اوکراین - 1

حمله روسیه به اوکراین - 2

حمله روسیه به اوکراین - 3

حمله روسیه به اوکراین - 4

حمله روسیه به اوکراین - 5

حمله روسیه به اوکراین - 6

حمله روسیه به اوکراین - 7

حمله روسیه به اوکراین - 8

حمله روسیه به اوکراین - 9

حمله روسیه به اوکراین - 10

حمله روسیه به اوکراین - 11

حمله روسیه به اوکراین - 12

حمله روسیه به اوکراین - 13

حمله روسیه به اوکراین - 14

حمله روسیه به اوکراین - 15

حمله روسیه به اوکراین - 16

حمله روسیه به اوکراین - 17
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fa640a2-e4b6-490a-a1c5-636276986201"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات