728 x 90

پنتاگون: شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران همچنان نفوذ جدی و گسترده‌ای در نیروهای امنیتی عراق دارند

پنتاگون
پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که بازرس پنتاگون هر سه ماه یکبار آماده می‌کند و برای کنگره و دیگر نهادهای فعال آمریکا می‌فرستد، نوشته است که نفوذ شبه نظامیان مورد حمایت ایران در نیروهای امنیتی عراق جدی است.  این گزارش مربوط به سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ یعنی ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر است.

گزارش بازرس پنتاگون به عملیات شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق و سوریه اشاره کرده و می‌گوید این گروه‌ها با عملیات پهپادی، پایگاه‌های نظامی آمریکا و متحدان منطقه‌ای را هدف قرار می‌دهند.

در بخشی از این گزارش با عنوان «نقش گروه‌های سوم» آمده است گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران تهدیدی برای کارکنان و نیروهای آمریکایی در عراق هستند و انتظار می‌رود این تقابل در سال جاری بیشتر شود.

در این گزارش همچنین آمده است؛ شماری از عوامل نظامی مورد حمایت رژیم ایران مانند سپاه بدر که توسط جمهوری اسلامی تشکیل یافته و اداره می‌شدند و پس از مدتی به وزارت دفاع عراق اضافه شدند، میزان نفوذ ایران در تشکیلات دفاعی عراق را بالا برده‌اند. (سایت وزارت دفاع آمریکا ۲۵بهمن۱۴۰۰)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83427ebf-7168-45bf-b158-a0e5d9e04a17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات