728 x 90

پلیس مالزی با غلطک دستگاههای استخراج رمز ارز را نابود کرد

پلیس مالزی بیش از هزار دستگاه استخراج بیت کوین را خرد کرد
پلیس مالزی بیش از هزار دستگاه استخراج بیت کوین را خرد کرد

پلیس مالزی پس از کشف بیش از هزار دستگاه استخراج بیت کوین، آنها را زیر غلطک خرد کرد.
یورونیوز روز جمعه ۱ مراد به‌نقل از مسئولان جزیره بورنئو نوشت، ماشین‌آلات تعدادی از دستگاههای استخراج بیت کوین را به ارزش تقریبی ۵.۳میلیون رینگیت (۱.۲۵میلیون دلار) را که پلیس مالزی بین ماههای اسفند و اردیبهشت کشف کرده بودند، منهدم کرد.
به گفته پلیس هشت نفر به اتهام سرقت برق برای تأمین انرژی رایانه‌ها به ارزش ۲میلیون دلار بازداشت شده‌اند.


یک مقام ارشد پلیس در شهر میری، منطقه‌ای که دستگاهها توقیف شدند گفت: معدنچیان رمز ارز برق را به سرقت می‌بردند. که اقدامات آنها می‌توانست با قطعی برق، زندگی و اقتصاد شهروندان را به خطر بیاندازد. استخراج رمزارزها به مقدار زیادی انرژی و قدرت پردازش نیاز دارند.
لازم به یادآوری است که در ایران مزارع بزرگ بیت کوینها باعث کمبود برق شده است که حدود ۲۰۰هزار دستگاه ماینر ثبت شده در رژیم ایران وجود دارد، که حدود ۸۰درصد از این تعداد متعلق به سپاه پاسداران است.
در همین رابطه اولین بار روزنامه حکومتی همشهری از بزرگترین مزرعه ماینینگ در رفسنجان خبر داد که متعلق به چینی‌ها است. طرف قرارداد این مزرعه چینی‌ها نیز سپاه پاسداران است. به همین دلیل قرارگاههای سپاه پاسداران هم از برق مجانی استفاده می‌کنند، این نهاد سرکوبگر و ضدمردمی بیشترین میزان استخراج رمز ارز را دارد.
در فرودگاه پیام در اطراف کرج که یکی از فرودگاههای متعلق به سپاه است، چندین کانتینر استخراج بیت‌کوین وجود دارد، که هندیها در آن مشغول استخراج رمزارز هستند و طرف قراردادشان سپاه پاسداران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc383acd-bb57-4b92-bd08-464bfe2ea403"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات