728 x 90

پلیس ضدتروریسم انگلستان: ایران بارها در خاک انگلستان قصد ربودن یا کشتن افراد را داشته است

مت جوکس، رئیس پلیس مبارزه با تروریسم در کلان‌شهر لندن
مت جوکس، رئیس پلیس مبارزه با تروریسم در کلان‌شهر لندن

پلیس ضدتروریسم انگلستان روز پنجشنبه ۲۷بهمن اعلام کرد: ایران بارها در خاک انگلستان قصد ربودن یا کشتن افراد را داشته است

رویترز نوشت: رئیس پلیس مبارزه با تروریسم انگلستان روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای تحت‌امرش به‌طور فزاینده‌یی با تهدیدهای کشورهای مختلف هم‌چون روسیه، چین و ایران مواجه هستند؛ به حدی که کانون تمرکز این نیرو از تهدیدات ناشی از گروه‌های اسلامگرا به سمت تهدیدات ناشی از این دولتها تغییر یافته است.

بعد از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا و متعاقب آن چند حادثه مرگبار در انگلستان، مقابله با توطئه‌های گروه‌های افراطی اسلام‌گرایان داخلی و خارجی به یکی از اولویت‌های اصلی پلیس مبارزه با تروریسم انگلستان تبدیل شده بود؛ ولی با گذشت دو دهه از این رویدادها، مقامات امنیتی بریتانیا اصلی‌ترین تهدید پیش‌روی خود را از سوی کشورهای متخاصم می‌دانند.

مت جوکس، رئیس پلیس مبارزه با تروریسم در کلان‌شهر لندن در همین رابطه خاطرنشان کرد که از آنجاییکه کشورهای خارجی سعی در سوء استفاده از مردم یا ارعاب آنها را دارند و در دسیسه‌های قتل و آدم‌ربایی در بریتانیا دست دارند، به فراخور این موضوع پلیس نیز اولویت‌های خود را تغییر داده است.

جوکس افزود که تحقیقات مربوط به تهدیدات دولتهای [خارجی] در دو سال گذشته چهار برابر شده است و پرونده‌های مربوطه هم‌اکنون یک پنجم وقت نیروهای مبارزه با تروریسم را به خود اختصاص داده است.

جوکس به خبرنگاران در نیو اسکاتلند یارد، مقر پلیس متروپولیتن با اشاره به نام ایران گفت که «ایران دست‌کم ۱۵مرتبه برای ربودن یا حتی کشتن شهروندان انگلیسی یا افراد [غیرانگلیسی] ساکن در این کشور که از سوی تهران یک تهدید تلقی می‌شدند تلاش کرده است».

سال گذشته میلادی، دولت انگلستان رژیم ایران را به تهدید جانی و ارعاب روزنامه‌نگاران ساکن در این کشور متهم کرده بود.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان در ماه نوامبر پس از احضار دیپلمات ارشد سفارت ایران در لندن، گفت: «نماینده ایران را احضار کردم تا روشن کنم که تهدید جانی و هر گونه ارعاب روزنامه‌نگاران یا افرادی را که در انگلستان زندگی می‌کنند، تحمل نمی‌کنیم». سفارت ایران در لندن در آن زمان در این زمینه اظهارنظری از خود نشان نداد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d7ef6e8-35f8-4cda-9de9-298f1ea74bfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات